سلام درصورت مصرف اسپیرین و پلاویکس درسال اول و اسپیرین تا اخر عمر هیچ زمانی رو نمیشه تعیین کرد در این حالت دراغلب موارد استنت تا اخر عمر مشکل مهمی پیدا نمیکنه
استند داخل رگقلب از جنس فلزی یا پلیمری است که برای باز کردن رگهای قلبی تنگ و افزایش جریان خون به قلب استفاده میشود. این استندها معمولاً برای مدت زمان طولانی از چند سال تا چند دهه در رگ قلب باقی میمانند. اما احتمال مسدود شدن آنها وجود دارد، این اتفاق ممکن است به دلایلی مانند تشکیل لخته خون یا بازسازی رگ به مرور زمان رخ بدهد. برای پیشگیری از این موضوع، مهم است که بیمار پس از وارد کردن استند، دستورات پزشک را رعایت کرده و به صورت دورهای مشاوره پزشکی بگیرد. اگر درد قلبی، تنگی نفس یا علائم دیگری تجربه میکنید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت استند و رگهای قلبی شما بررسی شود.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.