فرزندم و از شیر گرفتم ولی با فشار دادن قطره ای شیر از سینه ام میاد،پرولاکتین وهورمونهام طبیعی ولی سونوما در سینه چپ توده ایزوکوال بیضی اندازه۱۷/۵مشاهده شده نگران شدم علتش چیه؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
اگه با فشار دادن چند قطره شیر از سینهها اومد. جای نگرانی نیست گزارش سونوگرافی رو بفرستین
احتمالاً تودهای که سونوگرافی نشان داده یک ضایعه خوشخیم مثل فیبرآدنوم است و ترشح اندک پس از قطع شیردهی در بیشتر موارد ناشی از تحریک نوک پستان یا باقیماندن بافت شیری است؛ معمولاً نگرانکننده نیست اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: - از فشار یا ماساژ مکرر سینه و تحریک نوک پستان خودداری کنید و از پد نرم برای جذب ترشحات استفاده کنید. -کمپرس سرد برای کاهش درد یا ورم بهمدت۱۰–۱۵ دقیقه هر چند ساعت. -سونوگرافی کنترل در ۶–۸ هفته برای مقایسه اندازه توده و پیگیری تغییرات انجام دهید. - در صورت خروج مایع قابل مشاهده از نوک یا نیاز تشخیصی به پزشک برای آسپیراسیون تشخیصی مراجعه شود. علائم هشدار: - افزایش سریع اندازه توده یا درد شدید جدید. - ترشحات خونآلود یا تکرار شونده از نوک پستان. - قرمزی گسترده، تب یا فرورفتگی/تغییر و اضح پوست سینه. تخصص پیشنهادی: جراح عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.