توده بیضی سینه پس از قطع شیردهی — علت احتمالی

فرزندم و از شیر گرفتم ولی با فشار دادن قطره ای شیر از سینه ام میاد،پرولاکتین وهورمونهام طبیعی ولی سونوما در سینه چپ توده ایزوکوال بیضی اندازه۱۷/۵مشاهده شده نگران شدم علتش چیه؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
اگه با فشار دادن چند قطره شیر از سینه‌ها اومد.
جای نگرانی نیست گزارش سونوگرافی رو بفرستین
0
سلام،
برای تشخیص بهتر هست عکس سونوگرافی رو ارسال کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً توده‌ای که سونوگرافی نشان داده یک ضایعه خوش‌خیم مثل فیبرآدنوم است و ترشح اندک پس از قطع شیردهی در بیشتر موارد ناشی از تحریک نوک پستان یا باقی‌ماندن بافت شیری است؛ معمولاً نگران‌کننده نیست اما پیگیری لازم است.
راهکار‌های عملی:
- از فشار یا ماساژ مکرر سینه و تحریک نوک پستان خودداری کنید و از پد نرم برای جذب ترشحات استفاده کنید.
- کمپرس سرد برای کاهش درد یا ورم به‌مدت ۱۰۱۵ دقیقه هر چند ساعت.
- سونوگرافی کنترل در ۶۸ هفته برای مقایسه اندازه توده و پیگیری تغییرات انجام دهید.
- در صورت خروج مایع قابل مشاهده از نوک یا نیاز تشخیصی به پزشک برای آسپیراسیون تشخیصی مراجعه شود.
علائم هشدار:
- افزایش سریع اندازه توده یا درد شدید جدید.
- ترشحات خون‌آلود یا تکرار شونده از نوک پستان.
- قرمزی گسترده، تب یا فرورفتگی/تغییر و اضح پوست سینه.
تخصص پیشنهادی: جراح عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.