علت افزایش آنزیم کبد بدون علامت

حدود یک ماه پیش آزمایش دادم اینم عکسش
مراعات غذایی میکنم و چربی و حجم غذام رو خیلی کم کردم وزن ناشتام ۷۲ و خورده ای بود گاهی تا ۷۳ و خورده ای الآن وزن ناشتام اومده ۷۰ و سه هفته هستش که مراعات غذایی میکنم و تقریبا ۴۰ تا ۵۰ دقیقه تردمیل میزنم تقریبا ۴۰۰ کالری هم میسوزونم من شب قبل آزمایش ماکارانی با نون تافتون که با شیره خرما درست شده خورد ۱۰ ساعت ناشتا بودم الکل مصرف نمیکنم علائمی ندارم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
با توجه به تری گلیسرید بالا و اضافه وزن شما احتمالا دچار کبدچرب هستید.
بامتخصص تغذیه و داخلی مشورت کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً شایع‌ترین علت افزایش آنزیم‌های کبدی در فرد بی‌علامت، کبد چرب غیرالکلی است؛ در بیشتر موارد این وضعیت تدریجی و قابل کنترل است اما نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- تکرار آزمایش آنزیم‌های کبدی حدود ۶۸ هفته بعد با شرایط ناشتا تا افزایش گذرا یا پایدار مشخص شود.
- ادامه کاهش وزن تدریجی و ورزش هوازی (مثل تردمیل) و کاهش قند ساده، شیرینی‌ها و چربی اشباع.
- فهرست کامل دارو‌ها، مکمل‌ها و گیاهان دارویی را یادداشت کنید؛ بعضی دارو‌ها یا مکمل‌ها باعث افزایش آنزیم می‌شوند.
- از مصرف الکل و استفاده مکرر از ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی بدون نظر پزشک خودداری کنید.
علائم هشدار:
- زردی پوست یا چشم (یرقان)
- درد شدید یا فشار مداوم در ناحیه بالا-راست شکم
- تب بالا، استفراغ مکرر یا خونریزی/کبودی غیرمعمول
تخصص پیشنهادی: متخصص گوارش و کبد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.