سلام .وقت بخیر .من حدود ۵ سال قزص مارولین مصرف کردم .۴۵ سالمه .الان میخوام قرص رو قطع کنم .چون پیداش نمیکنم و کمیاب شده .دوره قبلی رو کامل مصرف کردم و اخرین باری که نزدیکی بدون کاندوم داشتم ۴ روز قبل از پایان بسته بوده و ۵ روز بعد از پایان بسته هم پریود شدم .الان با اطمینان میتونم قرصم رو قطع کنم و از روش جلوگیری دیگری استفاده کنم ؟ به نظرتون خوبه قرص رو قطع کنم ؟ یا با قرص دیگه ای ادامه بدم ؟
3 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
عزیزم تو این شما اصلا نباید قرص مصرف کنید براتون خطرناک هست
احتمالاً قطع قرصمارولین در ۴۵ سالگی بیخطر است و خونریزی ۵ روز بعد از پایان بسته بهطور معمول خونریزی قطع دارو بوده؛ نگران نباشید اما چون در حوالی یائسگی هستید، تغییرات قاعدگی ممکن است رخ دهد. راهکارهای عملی: - تا روشن شدن روش جایگزین از کاندوم استفاده کنید تا از بارداری ناخواسته جلوگیری شود. - برای بررسی سلامت قلبی-عروقی، فشارخون و عوامل خطر و انتخاب روش مناسب (ادامه با قرص دیگر، قرص فقط پروژستین یا وسیله داخلرحمی/آیودی) با متخصص زنانمشورت کنید. - اگر قصد قطع قطعی دارید، انتظار بازگشت طبیعی قاعدگی را تا چند ماه داشته باشید و در صورت نامنظمی یا علائم یائسگی (گرگرفتگی) ارزیابی افاِساچ یا مشاوره لازم انجام شود. - داروی پیشگیری جدید فوری لازم دارید، فعلاً از روش حفاظتی Barrier مثل کاندوم استفاده کنید و سریعاً نوبت بگیرید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید یا ضعف و سرگیجه که نیاز به رسیدگی فوری دارد. - درد قفسه سینه، تنگی نفس یا تورم ناگهانی یک پا (نشانه احتمالی لخته). - تب بالا یا درد شدید شکم یا ترشحات بدبو. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.