قطع قرص مارولین در ۴۵ سالگی

سلام .وقت بخیر .من حدود ۵ سال قزص مارولین مصرف کردم .۴۵ سالمه .الان میخوام قرص رو قطع کنم .چون پیداش نمیکنم و کمیاب شده .دوره قبلی رو کامل مصرف کردم و اخرین باری که نزدیکی بدون کاندوم داشتم ۴ روز قبل از پایان بسته بوده و ۵ روز بعد از پایان بسته هم پریود شدم .الان با اطمینان میتونم قرصم رو قطع کنم و از روش جلوگیری دیگری استفاده کنم ؟ به نظرتون خوبه قرص رو قطع کنم ؟ یا با قرص دیگه ای ادامه بدم ؟
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
عزیزم تو این شما اصلا نباید قرص مصرف کنید براتون خطرناک هست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قطع قرص مارولین در ۴۵ سالگی بی‌خطر است و خونریزی ۵ روز بعد از پایان بسته به‌طور معمول خونریزی قطع دارو بوده؛ نگران نباشید اما چون در حوالی یائسگی هستید، تغییرات قاعدگی ممکن است رخ دهد.
راهکار‌های عملی:
- تا روشن شدن روش جایگزین از کاندوم استفاده کنید تا از بارداری ناخواسته جلوگیری شود.
- برای بررسی سلامت قلبی-عروقی، فشارخون و عوامل خطر و انتخاب روش مناسب (ادامه با قرص دیگر، قرص فقط پروژستین یا وسیله داخل‌رحمی/آیودی) با متخصص زنان مشورت کنید.
- اگر قصد قطع قطعی دارید، انتظار بازگشت طبیعی قاعدگی را تا چند ماه داشته باشید و در صورت نامنظمی یا علائم یائسگی (گرگرفتگی) ارزیابی اف‌اِس‌اچ یا مشاوره لازم انجام شود.
- داروی پیشگیری جدید فوری لازم دارید، فعلاً از روش حفاظتی Barrier مثل کاندوم استفاده کنید و سریعاً نوبت بگیرید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید یا ضعف و سرگیجه که نیاز به رسیدگی فوری دارد.
- درد قفسه سینه، تنگی نفس یا تورم ناگهانی یک پا (نشانه احتمالی لخته).
- تب بالا یا درد شدید شکم یا ترشحات بدبو.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.