تیر کشیدن سر و بدن پس از قطع دارو و استرس

سلام من دچار تشنج هستم و الان سه ساله و خورده ای که دارو مصرف میکنم سه سال که گذشت دکتر با نوار مغزی که گرفت گفت مشکلی نیست مصرف دارو رو قطع کن چند هفته بعد قطع دارو استرس میگرفتم هنوزم دچار استرسم و گاهی وقتا نقاط مختلف بدن و سرم تیر خفیف میکشه آزاردهنده نیست بیست سی ثانیه تیر میکشه بعد قطع میشه میشه بگید علتش چیه؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
تیر کشیدن سر و بدن پس از قطع دارو‌های ضدتشنج شایع است.
این علائم معمولا موقتی هستند.
تدریجی قطع دارو تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.
در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه کنید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این تیر‌های کوتاه ثانویه به اضطراب/استرس یا پدیده‌های حسی مرتبط با قطع دارو یا بازگشت خفیف فعالیت تشنجی هستند؛ در بیشتر موارد آزاردهنده ولی غیرجبران‌ناپذیرند و قابل پیگیری‌اند.
راهکار‌های عملی:
- هر اپیزود را یادداشت کن (زمان، طول، محل، محرک‌ها و علائم همراه).
- تمرین‌های آرام‌سازی مانند تنفس عمیق شکمی و کاهش محرک‌ها برای چند دقیقه هنگام شروع تیر‌ها.
- خواب منظم، کاهش کافئین و الکل و مدیریت استرس با پیاده‌روی یا مدیتیشن.
- از تغییر یا شروع دوباره دارو بدون نظر پزشک خودداری کرده و با نورولوژیست جهت بررسی مجدد برنامه‌ریزی کن.
علائم هشدار:
- حمله‌هایی که بیشتر از 2 دقیقه طول می‌کشند یا پی‌درپی تکرار شوند.
- از دست دادن هوشیاری، سقوط یا ضربه جدی.
- ضعف یا بی‌حسی یک‌طرفه، اختلال ناگهانی گفتار یا بینایی.
تخصص پیشنهادی:
نورولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.