درد و سوزش قفسه سینه همراه علائم سرماخوردگی

دوهفته میشه که علایمی مانند سرما خورگی داره
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت علایم شما در بیشتر موارد، یک عفونت ویروسی تنفسی (شبیه سرماخوردگی یا برونشیت ویروسی) یا کمتر احتمالاً رفلاکس معده‌ای است؛ نگران نباشید اما پیگیری و مراقبت لازم است.
راهکار‌های عملی:
- استراحت و مصرف مایعات گرم، غرغره آب نمک ملایم برای گلودرد.
- هوای اتاق را مرطوب نگه دارید و از دود و گردوغبار پرهیز کنید.
- برای سوزش قفسه سینه و رفلاکس، پس از خوردن غذا صاف نشینید، از غذا‌های چرب و تند پرهیز کنید.
- تب یا درد آزاردهنده را با داروی تب‌بر سبک طبق راهنمای مصرف کاهش دهید و دماسنج داشته باشید.
علائم هشدار:
- درد شدید فشارنده در قفسه سینه که به شانه یا فک می‌زند.
- تنگی نفس شدید، سبکی سر یا کاهش سطح هوشیاری.
- تب بالا یا خلط خونی یا بی‌بهبودی جدی پس از حدود دو هفته.
تخصص پیشنهادی: متخصص ریه

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.