سلام من دچار اضطراب بودم سوزش دست گرفتم بعد از اون رفتم ام ار ای مغزو گردن گرفتم که خداروشکر نرمال بود. اما بعد از دوروز درد های گردن شدید دوبینی هلی گذرا بی حسی سمت چپ صورت که گاهی وقتا هست گاهی وقتا ن. سرگیجه دارم علت چیه الان هنوز ی ماه از ام ار ای من نمیگذره. و اینم بگم بهتون که با هر علامتی که سراغم میاد همش فکر میکنم و تو خودمم. ای بی حسی که گاهی تا زبونم هست از چیه
11 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
با سلام. نیاز به انجام ام ار ای مجدد نیست. با تجویز داروی مناسب برطرف میشه.
احتمالاً علت علائم شما در بیشتر موارد میگرن با اورا یا تظاهرات ناشی از اضطراب و درد گردنی است. با امآرآی نرمال که کمتر از یک ماه پیش انجام شده، معمولاً نیاز فوری به تکرار تصویربرداری نیست؛ آرامش اهمیت دارد. راهکارهای عملی: 1 مدت و الگوی حملات را یادداشت کنید (زمان شروع، طول، محرکها). 2تمرین تنفس عمیق شکمی و استراحت در محیط ساکت و تاریک هنگام شروع علائم. 3 کاهش مصرف کافئین و مایعات کافی، کمپرس گرم روی گردن و مسکن ساده مثل استامینوفن/ایبوپروفن در صورت امکان. 4 پیگیری مدیریت اضطراب با تکنیکهای آرامسازی یا مشاوره رواندرمانی بهصورت منظم. علائم هشدار: 1 ضعف یا بیحسی پیوسته یا رو به بدتر شدن در یک طرف بدن. 2دوبینی یا اختلال بینایی مداوم، اختلال در گفتار، بلع یا تعادل شدید. 3 سردرد ناگهانی و شدید، خوابآلودگی زیاد یا از دست دادن هوشیاری. تخصص پیشنهادی: متخصص مغز و اعصاب
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.