بارداری هفته ۳۷: لکه‌بینی قهوه‌ای و ترشحات

باردارم هفته ۳۷ لکه بینی قهوه ای رنگ دارم ادرارمم ترشحات قهوه ایه، درد کمر وزیرشکمم دارم نیاز هست به بیمارستان مراجعه کنم؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
بله با توجه به لکه بینی بهتره حتما ویزیت و معاینه و ارزیابی سلامت جنین انجام بشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی قهوه‌ای در هفته ۳۷ در بیشتر موارد ناشی از خون قدیمی که از دهانه رحم یا واژن خارج می‌شود یا آغاز باز شدن دهانه رحم (show) است و معمولاً فوراً خطرناک نیست، اما وجود درد کمر و زیرشکم نیازمند بررسی پزشکی است.
راهکار‌های عملی:
- آرام نشستن یا دراز کشیدن در حالت نیمه‌نشسته و خودداری از فعالیت سخت.
- از تماس جنسی و وارد کردن هر چیز به داخل واژن خودداری کنید.
- مقدار، رنگ و زمان لکه‌بینی را یادداشت کنید و در صورت افزایش قابل توجه یا تکرار سریع آماده مراجعه باشید.
علائم هشدار:
- خونریزی زیاد (اشباع نوار بهداشتی در کمتر از یک ساعت).
- درد منظم یا انقباضات پی‌درپی و فشار شدید لگنی (مشابه شروع زایمان).
- کاهش محسوس حرکت جنین یا تب/ترشحات بدبو.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.