ما روز سیزدهم رابطه داشتیم و محافظت شده نبود بعد الان حالت تهوع دارم ولی بالا نمیارم از هیچی خوشم نمیاد معمولا دو روزه چون معده درد دارم خواب آلود هم هستم شبا خوابم نمیبره روزا کامل خوابم سردرد شدیدم دارم جوری ک مسکن کنارمه هر ساعت امروز دوتا خوردم بعد من الان روز بیستو یکم پریودمه و قرص دوفامد استفاده میکنم و چهارتا مصرف کردم ازشون یعنی فک کنم سیزدهم پریود میشم تست بارداری جواب میده؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
تهوع و درد معده میتواند نشانه بارداری باشد. با توجه به رابطه محافظت نشده، تست بتا هورمون بارداری (Beta hCG) انجام دهید. تا نتیجه مثبت نیست، از روشهای پیشگیری اضطراری استفاده کنید. در صورت مثبت بودن، به پزشک زنان مراجعه کنید.
احتمالاً علائم شما یا عوارض دارویی دوفامد یا حاملگی زودرس هستند. در بیشتر موارد تهوع و درد خفیف میتواند ناشی از هورمونها یا عوارض دارو باشد؛ نگران نباشید اما پیگیری لازم است. راهکارهای عملی: -تست بارداری خانگی را پس از اولین روز عقبافتادن پریود انجام دهید؛ تست خون β‑hCG را میتوان 10–14 روز پس از نزدیکی درخواست کرد. - مصرف مسکنها را بیش از دوز مجاز ادامه ندهید و فهرست داروها را کنار بگذارید و در صورت نیاز پزشک را مطلع کنید. - مایعات کافی، و عدههای کوچک و غذاهای ساده (برنج، نان تست، مایه سوپ) و استراحت کمککننده است. - از محرکها (بوهای قوی، کافئین) دوری کنید و علائم روزانه را یادداشت کنید. علائم هشدار: - درد شکمی بسیار شدید یا تشدید شونده - خونریزی قاعدگی بسیار زیاد یا غش/ضعف شدید -سردرد بسیار شدید همراه تاری دید یا استفراغ مداوم تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.