درد ساق و کمر شدید؛ احتمال سیاتیک

۲۰سال پیش ب علت سقوط مهره ۵کمرم ومچ دوتا پام شکست همیشه دردداشتم دورهایی فیزوتراپی میرفتم اما سرکارم میرفتممتاسفانه العان درسن۴۰سالگی کمردرد شدید داشتم۳ماه پیش ام ار ای رفتم جواب همه دیسک های کمرم تقریبا بیرون زدگی و سیاتیک هم دارم با فیزوتراپی کمرم تا بار سنگین بلند نکنم درد ندارع اما ساق پای چپم دردش بیچارم کردیک ماه تمام گریه میکنم ممکن پام دوباره ترک خورده باشه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
درد‌ها میتونن بخاطر ساییدگی، پوکی و ووو باشن.
بهتره تراکم پوکی استخوان براتون انجام بشه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت درد شدید ساق چپ شما رادیکولوپاتی سیاتیک به‌دنبال بیرون‌زدگی دیسک‌های کمر است؛ در بیشتر موارد شکستگی قدیمی بدون ضربه جدید دوباره ترک نمی‌خورد، اما تشدید درد نیاز به بررسی بیشتر دارد.
آرام باشید؛ بسیاری با درمان غیرجراحی و تغییر فعالیت بهتر می‌شوند.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و قرار دادن پاها بالاتر روی بالش موقع نشستن یا درازکش.
- از بلندکردن و حمل بار سنگین خودداری کنید و فعالیت‌های تشدیدکننده را محدود کنید.
- کمپرس سرد روی نقطه دردناک ساق ۱۵۲۰ دقیقه هر ۳۴ ساعت در ۲۳ روز اول؛ سپس در صورت اسپاسم از کمپرس گرم استفاده کنید.
- از ماساژ قوی یا خوددرمانی با حرکات ناگهانی پرهیز کنید و با پزشک درباره دارو‌های ضدالتهاب یا مسکن مشورت کنید.
علائم هشدار:
- از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع یا بی‌حسی گسترده ناحیه تناسلی (سندروم دم‌اسبی).
- تورم، قرمزی و درد شدید و ناگهانی ساق که ممکن است نشان‌دهنده ترومبوز ورید عمقی باشد.
- ضعف ناگهانی در پا و ناتوانی در راه‌رفتن.
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.