لخته خون در دهان بعد از آمپول ضدبارداری در فرد هموراژیک

من لوله های بارداری بستم
کیس همروژیک دارم سه بار داخل شکمم می ترکه این دفعه برام آمپول ضدبارداری یک ماهه تزریق کردن الان هم سردردم هم صبح از خواب بیدار میشم لخته خون داخل دهنم هست
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
عزیزم. سر. درد. یکی. از عوارض.
امپول هاست لطفا فشار خون.
کنترل. کنید و ماه بعد نزنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لخته‌ای که صبح در دهان می‌بینید ناشی از خونریزی سطحی لثه یا مخاط دهان است یا به‌دلیل وضعیت هموراژیک شما که ممکن است با تزریق هورمونی تغییرات موقتی در حالت انعقادی ایجاد کرده باشد؛ در بیشتر موارد این وضعیت خطرناک نیست اما باید پیگیری شود.
راهکار‌های عملی:
- آرام بنشینید و سر را کمی به جلو خم کنید تا خون وارد راه هوایی نشود.
- با گاز یا پارچه تمیز و فشار مستقیم روی محل خونریزی برای 1015 دقیقه تلاش کنید بدون اینکه مکرراً بردارید و بررسی کنید.
- شستشوی ملایم با آب و لرم یا محلول نمکی رقیق (نصف قاشق نمک در لیوان آب) انجام دهید و از تف شدید خودداری کنید.
- اگر داروی رقیق‌کننده یا درمان هموراژیک دارید، طبق دستورالعمل آن را رعایت کنید و در صورت تداوم خونریزی با مرکز درمانی یا پزشک معالج تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- خونریزی که با فشار 2030 دقیقه قطع نشود یا شدت یابد.
- تنگی نفس، مشکل در بلع یا بالا آوردن خون.
- سرگیجه شدید، غش یا رنگ‌پریدگی و تپش قلب زیاد.
تخصص پیشنهادی:
هماتولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.