آیا شربت دومپریدون برای شیرخوار ۵ ماهه ضرر دارد؟

سلام پسر من از بدو تولد رفلاکس داره از ۴۰ روزگی شربت کیدیزول میخوره روزی دوبار و کاملا جواب بود ۴ ماهگی دکتر گفت غذای کمکی رو خیلی کم شروع کن منم شروع کردم و خوب هم شده بود تا اینکه در انتهای ۴ ماهگی سرماخوردگی گرفت و بعدش با شروع ۵ ماهگی که حجم غذای کمکی بیشتر شد یهو رفلاکسش تشدید شد عین روزای اول ناگفته نماند یک هفته بجای روزی دوبار روزی یکبار کیدیزول رو بهش میدادم خلاصه دیروز بردم دکتر گفت در
6 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً رفلاکس پسر شما دوباره تشدید شده؛ در بیشتر موارد افزایش ناگهانی حجم غذای کمکی یا عفونت تنفسی باعث بازگشت علائم می‌شود.
درباره شربت دومپریدون احتیاط لازم است زیرا این دارو در شیرخواران با ریسک طویل شدن QT و آریتمی قلبی همراه است و باید فقط با تجویز و نظارت پزشک مصرف شود.
راهکارهای عملی:
- حجم هر وعده غذای کمکی را کاهش داده و دفعات را بیشتر کنید تا فشار معده کمتر شود.
- بعد از هر تغذیه نوزاد را حداقل 20–30 دقیقه عمودی نگه دارید و از خواباندن بلافاصله روی پشت با شیب صفر خودداری کنید.
- قبل از شروع یا ادامه دومپریدون از پزشک دوز و مدت مصرف را واضح بخواهید و درخواست نوار قلب (ECG) کنید.
- تا روشن شدن وضعیت، از هر تغییر ناگهانی در دارو یا مقدار غذا خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تپش قلب خیلی سریع یا ضربان نامنظم
- بی‌حالی شدید، کاهش هوشیاری یا غش
- مشکل تنفسی شدید، سیانوز یا توقف تنفس
تخصص پیشنهادی: گوارش کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص