درد شدید زیر شکم بعد از شروع قرص در تنبلی تخمدان

سلام من ۲۳سالمه و تنبلی تخمدان دارم.دکتر برام ساشه فمی بست تجویز کردن که پیدا نکردم بجاش اوزیل پلاس خریدم نزدیک تایم پریودم بود که قرصو شروع کردم الان خیلی درد دارم ولی پریود نمیشم حدود یک هفته قرص ادامه بدم یا نه
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
اصولا ربطی به دارو گفته شده ندارد ولی بهتراست فعلا قطع کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این درد واکنش هورمونی به شروع قرص جدید یا در مواردی مربوط به کیست تخمدان است؛ در بیشتر موارد درد شدید تهدید فوری نیست اما جای نگرانی هست و نیاز به بررسی دارد.
راهکارهای عملی:
1 مصرف اوزیل پلاس را فعلاً متوقف کنید تا با پزشک تأیید کنید، چون داروی جایگزین بدون نظر پزشک مشکل‌ساز می‌شود.
2 از مسکن‌های متداول مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور دارویی استفاده کنید و کمپرس گرم روی پایین شکم بگذارید.
3 استراحت کنید و مایعات بنوشید؛ اگر خونریزی یا ترشح غیرمعمول دارید، عکس‌العمل سریع‌تری داشته باشید.
4 هرچه سریع‌تر با پزشک زنان یا مرکز بهداشتی مشورت کنید برای تعیین ادامه درمان یا نیاز به سونوگرافی.
علائم هشدار:
1 درد بسیار شدید و ناگهانی که با حرکت بهتر نمی‌شود.
2 تب بالا، خونریزی شدید یا استفراغ مکرر.
3 غش، سرگیجه شدید یا تپش قلب سریع.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص