آیا حمام رفتن در پریود برای کیست تخمدان ضرر دارد؟

آیا حمام رفتن در پریود برای کیست تخمدان ضرر دارد؟
سلام
من یک کیست تخمدان دارم که دارم قرص ال دی مصرف میکنم . امروز روز سوم پریودمه .
اگه برم حموم اشکالی نداره؟ آخه بیشتر از سه روز واقعا حموم نرفتن سخته .
میگویند ضرر دارد و کیست به وجود میاورد
17 مهر 1398

پاسخ پزشکان

3
سلام
خیر حمام رفتن ارتباطی با کیست تخمدان ندارد
1
دختر عزیزم، هیچ مانعی برای حمام کردن در طول قاعدگی وجود ندارد و این مسئله کاملا غیر علمی است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

در بیشتر موارد حمام رفتن در دوران پریود بی‌خطر است و احتمالاً باعث ایجاد یا تشدید کیست تخمدان نمی‌شود.
مصرف قرص ضدبارداری هم معمولاً مانعی برای حمام کردن نیست، اما درد یا تغییر غیرطبیعی را جدی بگیرید.
راهکار‌های عملی:
- از آب و لرم استفاده کنید و از آب خیلی داغ بپرهیزید.
- ناحیه بیرونی را با شوینده ملایم بشویید؛ از شستشوی داخلی یا محصولات عطری خودداری کنید.
- نوار یا تامپون را هر ۴۶ ساعت یا طبق دستور تعویض کنید.
- در حمام عمومی یا و ان مشترک از نشستن طولانی در آب ایستاده خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه یا لرز شدید.
- خونریزی خیلی شدید همراه سرگیجه یا غش.
- درد شدید شکم/لگن یا ترشح بدبو؛ در این موارد فوری به پزشک مراجعه کند.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.