احتمال بارداری بعد از قطع قرص دوزسپتیو

سلام وقت بخیر ،دو ماه هست ازدواج کردیم خانمم ۴۰ روز از قرص دوزسپتو استفاده کرده و بعد از قطع آن پریود شروع شده هست ما در روز پنجم که لکه بینی کمی دیده شده بود رابطه حفاظت نشده داشتیم و اسپرم داخل واژن خالی شده،لطفا راهنمایی بفرمایید که احتمال بارداری چقدر هست ؟
5 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً نگرانی شما قابل‌درک است.
در بیشتر موارد خونریزی بعد از قطع قرص، خونریزی برگشتی-واثق (withdrawal bleeding) است و تخمک‌گذاری بلافاصله رخ نمی‌دهد، بنابراین احتمال بارداری نسبتاً کم است؛ اما امکان‌پذیر است اگر تخمک‌گذاری زودهنگام رخ داده باشد.
راهکار‌های عملی:
- یک تست بارداری ادراری را از روز اول تاخیر قاعدگی یا دست‌کم ۲ هفته بعد از تماس جنسی انجام دهید.
- اگر نیاز به نتیجه زودتر دارید، اندازه‌گیری بتا هورمون خون را 1114 روز پس از تماس انجام دهید.
- اگر کمتر از ۷۲۱۲۰ ساعت از رابطه گذشته است و نگران بارداری ناخواسته‌اید، درباره پیشگیری پس از تماس با پزشک یا داروخانه سریعاً مشورت کنید.
- برای برنامه‌ریزی روش پیشگیری بلندمدت یا روشن شدن زمان بازگشت باروری، مراجعه به پزشک پیشنهاد می‌شود.
علائم هشدار:
- درد شدید یک‌طرفه یا شدید شکم
- خونریزی زیاد یا غش و سرگیجه
- تب همراه با درد یا ترشح بدبوی واژینال
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.