خونریزی بعد رابطه؛ آیا علامت سرطان است؟

من ۳۵سالمه چندماهی بود بعد از رابطه لکه بینی داشتم چندباری رفتم دکتر یکی گفت اختلال هرمونی داری یکی گفت عفونت داری داروی عفونت باکتریایی داده آزمایش سرطان برام نوشته CA۱۲۵ خیلی ترسیدم هنوز نرفتم انجام بدم یعنی سرطان دارم؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت لکه‌بینی پس از رابطه التهاب یا عفونت دهانه رحم یا یک ضایعه خوش‌خیم (مثل پولیپ) است؛ در بیشتر موارد علت سرطان نیست و جای نگرانی شدید کم است، اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- موقتاً از رابطه جنسی خودداری کنید تا معاینه کامل شود.
- دارو‌های تجویزشده را طبق نسخه کامل کنید و اگر دارویی نگرفته‌اید، نوبت معاینه بگیرید.
- نوبت برای معاینه تخصصی، پاپ‌اسمیر و در صورت نیاز کولپوسکوپی یا نمونه‌برداری تعیین کنید.
- آزمایش‌های پیشنهادی نشانگر توموری را انجام دهید اما نتیجه را با معاینه و نمونه‌برداری ترکیب کنید؛ نشانگر‌ها به‌تن‌هایی تشخیص قطعی نمی‌دهند.
- شدت و زمان خونریزی را ثبت کنید و در صورت ادامه یا افزایش لکه‌بینی گزارش دهید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید یا تعویض بیش از یک نوار/پد در یک ساعت.
- تب یا درد شدید ناحیه شکم و لگن.
- ضعف شدید، سرگیجه یا غش.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.