آیا از شیر آب پارک بیماری می‌گیرم؟

سلام من دیشب رفتم پارک و از شیر آبی که تو پارک بود و همه ازش میخوردن خوردم ولی لبام به سر شیر آب خورد چنبار و رو لبم یه زخم بود که خون نیومده بود یکم فقط پوست لبم در اومده بود بنظرتون من از اون شیر آب بیماری میگیرم مثل ایدز و هپاتیت و hpv یا بیماری های دیگه؟؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود
برشما
اینقدر احتمال کمه که می‌شه گفت جای نگرانی نیست
0
احتمال انتقال بیماری از این طریق بسیار بعید به نظر می رسد
0
درود.
احتمال انتقال به این صورت نزدیک به صفر است.
0
سلام
خیر، از تماس لب (حتی با زخم سطحی) با شیر آب پارک HIV، هپاتیت B/C یا HPV منتقل نمی شود و جای نگرانی از این بابت نیست

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خطر جدی بسیار کم است.
در بیشتر موارد تماس کوتاه لب با سر شیر آب که خون جاری نبوده، منجر به انتقال ویروس‌هایی مثل ایدز یا هپاتیت نمی‌شود؛ نگران نشوید اما مراقبت ساده لازم است.
راهکار‌های عملی:
- محل را با آب و صابون ملایم خوب بشویید و با آب تمیز آبکشی کنید.
- از محلول آب‌نمک یا یک آنتی‌سپتیک ملایم برای ضدعفونی استفاده کنید.
- از لمس و لیسیدن زخم خودداری کنید و تا بهبود از رژیم مشترک و لیوان مشترک پرهیز کنید.
- اگر واکسن هپاتیت B را نزده‌اید، برنامه واکسیناسیون را با پزشک مطرح کنید.
علائم هشدار:
- تب یا لرز جدید.
- قرمزی، تورم یا ترشح چرکی در محل زخم.
- زردی پوست یا چشم، ادرار تیره یا ضعف غیرمعمول.
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.