احتمال انتقال HIV از طریق نوار نمونه‌گیری خون

سلام به نظر میرسه در سوال قبل منظورم به درستی بیان نکردم من موقع دادن تست رپیدhiv نمونه گیر از نواری برای برداشتن خون از سر انگشت من استفاده کرد که اونو روی ظرفی قرار داده بود که لوله های ازمایش خون را میگذارند ومن نگرانم که نوار الوده به خون افراد قبلی شده باشه من بعد از نمونه گیری انگشتم را با پد الکلی پاک کردم ایا لازم ازمایش بدم؟اگرلازم کی میتونم ؟
23 بهمن 1403

پاسخ پزشکان

0
سلام
نگران نباشید ویروس روی سطوح زنده نمی‌مونه و قدرت بیماری زایی رو از دست میده
0
سلام
خیر به این صورت مناقل نمی‌شود نگران نباشین
0
سلام
خیر اصلا به این روش منتقل نمی‌شود نگران نباشید
0
سلام
نگران نباشید
احتمال انتقال به این صورت وجود ندارد
0
سلام
خیر ویروس اچ ای وی قابلیت زنده ماندن روی سطوح را ندارد و از طریق تماس با اینگونه و سایل منتقل نخواهد شد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

خطر انتقال HIV از طریق استفاده مجدد از نوار نمونه‌گیری که با خون تماس داشته باشد، بسیار بعید است، اما نمی‌توان آن را کاملاً منتفی دانست.
معمولاً در محیط‌های بهداشتی کنترل شده، تمام و سایل مورد استفاده یکبار مصرف هستند یا قبل از استفاده دوباره ضدعفونی می‌شوند.
با این حال، اگر نگرانی از بابت این موضوع وجود دارد، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم، حداقل پس از گذشت 4 هفته تا 3 ماه از تماس احتمالی، تست HIV انجام دهید تا از وضعیت سلامتی خود مطمئن شوید.

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.