سلام به نظر میرسه در سوال قبل منظورم به درستی بیان نکردم من موقع دادن تست رپیدhiv نمونه گیر از نواری برای برداشتن خون از سر انگشت من استفاده کرد که اونو روی ظرفی قرار داده بود که لوله های ازمایش خون را میگذارند ومن نگرانم که نوار الوده به خون افراد قبلی شده باشه من بعد از نمونه گیری انگشتم را با پد الکلی پاک کردم ایا لازم ازمایش بدم؟اگرلازم کی میتونم ؟
23 بهمن 1403
پاسخ پزشکان
0
سلام نگران نباشید ویروس روی سطوح زنده نمیمونه و قدرت بیماری زایی رو از دست میده
خطر انتقال HIV از طریق استفاده مجدد از نوار نمونهگیری که با خون تماس داشته باشد، بسیار بعید است، اما نمیتوان آن را کاملاً منتفی دانست. معمولاً در محیطهای بهداشتی کنترل شده، تمام و سایل مورد استفاده یکبار مصرف هستند یا قبل از استفاده دوباره ضدعفونی میشوند. با این حال، اگر نگرانی از بابت این موضوع وجود دارد، توصیه میشود که با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم، حداقل پس از گذشت 4 هفته تا 3 ماه از تماس احتمالی، تست HIV انجام دهید تا از وضعیت سلامتی خود مطمئن شوید.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.