علائم پس از آنژیو و استنت‌گذاری: فشار قفسه و سر

سلام.وقت همگی بخیر
من تنگی نفس و سنگینی سر و خستگی مداوم داشتم.موقع پیاده روی زیاد مشکلی نداشتم فقط هنگام دویدن.
دکتر قلب گفتن رگ آئورت یه تنگی خفیف داره
و بعد از چندماه دارو فرستادنم برای استند گذاری.
الان حدودا ۸روزه انژیو کردم و بعضی از علائمی که در گذشته داشتم رو الان هم دارم.
مث این مورد: بعد از اینکه چیزی رو با صدای بلند میخونم حس فشار روی قفسه و سرم دارم
طبیعی هستش؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود،
جهت قضاوت بهتر مدارک قلبی را بارگزاری بفرمایید.
0
سلام
باید اکوی قبل و بعد از استنت گذاری رو آپلود نمایید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این حس فشار پس از آنژیو/استنت‌گذاری در بیشتر موارد به‌خاطر التهاب موضعی یا تحریک عصب‌ها و همچنین اضطراب یا تغییر الگوی تنفس موقتی ایجاد می‌شود.
نگران‌کننده نیست اما نیاز به پیگیری و مراقبت دارد.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و از فعالیت سنگین یا زور زدن خودداری کنید.
- تنفس آرام شکمی هنگام خواندن یا صحبت کردن تا فشار داخل قفسه سینه کاهش یابد.
- دارو‌های تجویزی را منظم ادامه دهید و داروی ضدپلاکت را بدون دستور پزشک قطع نکنید.
- برای درد خفیف از مسکن ساده‌ای که پزشک تجویز کرده استفاده کنید و محل و رود آنژیو را روزانه بررسی کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید قفسه سینه یا فشردگی که با استراحت بهتر نمی‌شود.
- تنگی نفس شدید، غش یا تعریق سرد و تهوع شدید.
- خونریزی قابل توجه، کبودی بزرگ یا توده دردناک در محل تزریق یا تب بالای 38 درجه.
تخصص پیشنهادی: کاردیولوژی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.