التهاب سر، خارش و ریزش مو — درماتیت یا فولیکولیت

سلام ۱ ساله سرم به شدت التهاب زیر پوستی داره و ریزش شدید سرم داره و بعضی موقع ها خارش دارم یکمی میخارونم مو با ریشع سفیدش در میاد زیادم نمیخارونم و یه دونه قرمز تو سرم درومده
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت مشکل شما درماتیت سبوره‌ای یا فولیکولیت مزمن است؛ در بیشتر موارد این‌ها باعث التهاب زیرپوستی، خارش و ریزش مو می‌شوند و معمولاً قابل کنترل‌اند اما نیاز به بررسی پزشکی برای جلوگیری از پیشرفت دارند.
راهکار‌های عملی:
1 دو تا سه بار در هفته از شامپو ضدشوره حاوی کتوکونازول یا سلنیوم سولفاید استفاده کنید و با آب و لرم بشویید.
2 از خاراندن خودداری کنید؛ برای ضایعات دردناک کمپرس گرم ۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز بگذارید و با پنبه تمیز و کلرهگزیدین محل را پاک کنید.
3 از محصولات قوی، رنگ و مواد شیمیایی روی پوست سر پرهیز کنید و موها را با ملایمت شانه کنید.
4 در صورت ادامه ریزش یا بدتر شدن، عکسبرداری از ناحیه و مراجعه جهت معاینه، کشت یا نمونه‌برداری ضروری است.
علائم هشدار:
1 تب یا احساس بیماری عمومی.
2 ترشح چرکی، زخم باز یا قرمزی که گسترده می‌شود.
3 ریزش ناگهانی و و سیع مو یا درد خیلی شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.