سرترالین ۱۰۰ و نروکسین — آیا سندرم سروتونین؟

سلام بنده به دلیل استرس واضطراب قرص گیاهی نروکسین ۲ تا خوردم دیگه نخوردم تا ۱۰ روز ،بعد ۱۰ روز یک قرص سرترالین ۱۰۰ خوردم البته روزی ۲تا پرانول ۱۰ برای تپش قلب میخورم حالا بعد از دو روز تب ولرز . بی قراری .درد چشم . بی خوابی و تپش قلب گرفتم آیا ممکنه سندرم سروتونین رخ داده باشه؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام.
بدون معاینه امکان تشخیص وجود ندارد اما به احتمال زیاد دچار عوارض مصرف خودسرانه و ناگهانی سرترالین شده اید.
با مصرف گاه و بی گاه و بدون نظر روانپزشک از اثرات درمانی دارو‌ها سود نخواهید برد و دچار عوارض دارویی می شوید.
لطفا جهت درمان استرس و اضطراب به روانپزشک مراجعه بفرمایید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علائم شما مربوط به عوارض آغاز مصرف سرترالین است و در بیشتر موارد با یک دوز، سندرم سروتونین شدید شایع نیست؛ همچنین تداخل با داروی گیاهی نِروکسین یا اضطراب می‌تواند علائم شبیه ایجاد کند، پس نگران نباشید اما احتیاط لازم است.
«راهکار‌های عملی:»
- از مصرف دوباره سرترالین یا افزایش دوز خودداری کنید و اگر دستور پزشک ندارید، داروی جدید را تکرار نکنید.
- مصرف هر داروی گیاهی (نروکسین) را فعلاً متوقف کنید و بسته‌ها یا نام تمام دارو‌ها را نگه دارید.
- دمای بدن و ضربان قلب را اندازه بگیرید، مایعات بخورید، در محیط خنک استراحت کنید و کافئین و محرک‌ها را قطع کنید.
- اگر علائم بدتر شد یا موردی از علائم هشدار بروز کرد، فوراً اقدام کنید.
«علائم هشدار
- تب بالا یا تعریق شدید و افزایش سریع دما
- گیجی شدید، کاهش هوشیاری یا تشنج
- تپش قلب بسیار سریع، تنگی نفس یا سرگیجه شدید
«تخصص پیشنهادی:»
اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.