چه زمانی بعد از آسیب رباط می‌توان فوتبال بازی کرد؟

من ۴ ماه پیش بغل زانو راستم ضربه خورد رفتم دکتر گفت رباط آسیب دیده و دارو بهم داد بعد چند روز استراحت تونستم راه برم و کار های روزمره رو راحت انجام بدم الان همه کار میتونم انجام بدم ولی وقتی که زانوم رو خم و راست کنم به طوری که بغل زانوم رو به بالا باشه مثال رو دست چپم دراز بکشم و زانوم رو خم و راست کنم یکم درد داره چند روزه هم تمرینات تقویت زانو رو انجام میدم . میشه فوتبال رو شروع کنم؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
خیلی خوبه که حتما نزد متخصص معاینه بشید.
اگر زانوتون بی ثباتی داره نیاز به بررسی‌های تخصصی بیشتر هستش

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً رباط شما هنوز کاملاً بهبود نیافته یا چسبندگی/تحریک بافت اطراف رباط باعث درد مختصر هنگام خم و راست شدن می‌شود.
در بیشتر موارد بعد از ۳۶ ماه بهبودی ادامه می‌یابد و نگرانی شدید نیست، اما شروع فوتبال باید مرحله‌ای و بر اساس عملکرد باشد.
راهکار‌های عملی:
- ادامه تمرینات تقویتی روزانه روی چهارسر، همسترینگ و تعادل به‌صورت تدریجی.
- قبل از بازی تست عملکردی: دویدن کوتاه، تغییر جهت و پرش سبک؛ در صورت درد متوقف شوید.
- استفاده موقت از نوار (تِیپ) یا بریس حمایتی هنگام شروع تمرینات پرفشار.
- شروع با تمرینات گروهی سبک و شرکت در مسابقه فقط وقتی درد ≤۳ از ۱۰ و بدون احساس ناپایداری باشد.
- در صورت تداوم درد یا شک در ثبات، انجام ارزیابی بالینی یا تصویرسازی (MRI) توصیه می‌شود.
علائم هشدار:
- ورم ناگهانی یا افزایش قابل توجه حجم زانو.
- ناتوانی در تحمل وزن یا احساس «خالی شدن» زانو.
- قفل شدن یا کاهش قابل توجه دامنه حرکت.
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.