چه زمانی بعد از آسیب رباط میتوان فوتبال بازی کرد؟
من ۴ ماه پیش بغل زانو راستم ضربه خورد رفتم دکتر گفت رباط آسیب دیده و دارو بهم داد بعد چند روز استراحت تونستم راه برم و کار های روزمره رو راحت انجام بدم الان همه کار میتونم انجام بدم ولی وقتی که زانوم رو خم و راست کنم به طوری که بغل زانوم رو به بالا باشه مثال رو دست چپم دراز بکشم و زانوم رو خم و راست کنم یکم درد داره چند روزه هم تمرینات تقویت زانو رو انجام میدم . میشه فوتبال رو شروع کنم؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. خیلی خوبه که حتما نزد متخصص معاینه بشید. اگر زانوتون بی ثباتی داره نیاز به بررسیهای تخصصی بیشتر هستش
احتمالاً رباط شما هنوز کاملاً بهبود نیافته یا چسبندگی/تحریک بافت اطراف رباط باعث درد مختصر هنگام خم و راست شدن میشود. در بیشتر موارد بعد از ۳–۶ ماه بهبودی ادامه مییابد و نگرانی شدید نیست، اما شروع فوتبال باید مرحلهای و بر اساس عملکرد باشد. راهکارهای عملی: - ادامه تمرینات تقویتی روزانه روی چهارسر، همسترینگ و تعادل بهصورت تدریجی. - قبل از بازی تست عملکردی: دویدن کوتاه، تغییر جهت و پرش سبک؛ در صورت درد متوقف شوید. - استفاده موقت از نوار (تِیپ) یا بریس حمایتی هنگام شروع تمرینات پرفشار. - شروع با تمرینات گروهی سبک و شرکت در مسابقه فقط وقتی درد ≤۳ از ۱۰ و بدون احساس ناپایداری باشد. -در صورت تداوم درد یا شک در ثبات، انجام ارزیابی بالینی یا تصویرسازی (MRI) توصیه میشود. علائم هشدار: - ورم ناگهانی یا افزایش قابل توجه حجم زانو. - ناتوانی در تحمل وزن یا احساس «خالی شدن» زانو. - قفل شدن یا کاهش قابل توجه دامنه حرکت. تخصص پیشنهادی: ارتوپدی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.