خونریزی بعد از مصرف لتروزول؛ علت و کارهای فوری

سلام. پریود بودم و با نسخه پزشکم، قرص لتروزول رو به مدت ۵ شب و هر شب دو عدد استفاده کردم. پریشب تمام شد. اما هم حین مصرف لکه بینی داشتم و الان هم مجدد خونریزی دارم. چیکار کنم که قطع بشه؟ یعنی این ماه امیدی برای تخمک گذاری و باردار شدن نیست؟
10 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
عزیزم بستگی به شرایط بدنی خودتون داره ولی امیدوار باشین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی ناشی از تغییرات هورمونی به‌دلیل مصرف لتروزول یا خونریزی گذرا مرتبط با نوسان استروژن و اندومتر است.
در بیشتر موارد این وضعیت خودبه‌خود کوتاه‌مدت است و نیاز به نگرانی شدید ندارد.
راهکارهای عملی:
- طبق نسخه پزشک دارو را قطع یا ادامه دهید؛ دوز را خودسرانه تغییر ندهید و درباره ادامه درمان با پزشک خود هماهنگ کنید.
- استراحت، استفاده از پد بهداشتی، و هیدراتاسیون مناسب؛ از تامپون در صورت خونریزی نامشخص پرهیز کنید.
- مسکن ساده مثل استامینوفن برای درد و ثبت زمان و مقدار خونریزی برای اطلاع پزشک.
- اگر قصد بارداری دارید، در پیگیری بعدی تخمک‌گذاری ممکن است بازگشت طبیعی داشته باشد؛ پزشک روند را ارزیابی می‌کند.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد هر ساعت یا ناتوانی از انجام کارهای روزمره)
- درد شکمی یا تب بالا
- سرگیجه شدید، غش یا ضعف غیرمعمول
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص