ترک متادون: بی‌خوابی، اضطراب و بی‌اشتهایی

کلا اشتها ب غذا خوردن ندارم بی خوابی بی قراری اضطراب کلا داغون هستم آیا کسی میتونه کمکم کنه؟
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
برای ترک متادون در خدمت هستم.
بدون درمان دارویی ترک متادون مشکل است.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این وضعیت ناشی از ترک متادون است و در بیشتر موارد علائم جسمی و روانی مثل بی‌اشتهايي، بی‌خوابی و اضطراب طی چند روز تا چند هفته شدت می‌یابد و به تدریج بهتر می‌شود.
نگران نباشید اما نیاز به مراقبت و پیگیری دارد.
راهکارهای عملی:
- مایعات فراوان و وعده‌های کوچک و پرانرژی (سوپ، موز، نان نرم) برای حفظ نیرو.
- روش‌های آرام‌سازی قبل از خواب: تنفس عمیق، دوش ولرم، کاهش کافئین و نور صفحه‌نمایش.
- فعالیت بدنی سبک روزانه مثل پیاده‌روی کوتاه برای کاهش بی‌قراری و اضطراب.
- تماس با مرکز درمان اعتیاد یا پزشک برای ارزیابی و در صورت لزوم دریافت درمان جایگزین یا دارودرمانی تحت نظر.
علائم هشدار:
- سرگیجه شدید، غش یا افت شدید سطح هوشیاری.
- بروز افکار خودآسیب‌رسان یا آسیب به دیگران، یا هذیان و توهم.
- تپش قلب خیلی سریع، تنگی نفس یا تب بالا.
تخصص پیشنهادی:
پزشکی اعتیاد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص