کی بعد از آبله می‌توان ترمیم‌کننده زد؟

الان ۱۰ روز از زدن ابله هام گذشته زخما افتادن جاشون قرمزه وای گود نیست
الان بخوام ترمیم کننده بزنم عیب نداره؟ مشکلی بوجود نمیاد؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً وضعیت شما نشان‌دهنده بهبودی پس از آبله‌مرغان است و در بیشتر موارد وقتی دلمه‌ها بسته و ترشح ندارند، استفاده از ترمیم‌کننده مشکلی ایجاد نمی‌کند.
نگران نباشید اما نکات ایمنی را رعایت کنید.
راهکار‌های عملی:
1 مطمئن شوید دلمه‌ها کاملاً خشک و بدون ترشح هستند؛ اگر هنوز ترشح یا خونریزی هست صبر کنید.
2 قبل از مالیدن، دست‌ها را با آب و صابون بشویید و پوست را با آب و لرم تمیز و آرام خشک کنید.
3 از ترمیم‌کننده‌های ملایم، بدون عطر و بدون آنتی‌بیوتیک موضعی قوی استفاده کنید و با فشار نمالید.
4 از کندن دلمه‌ها خودداری کنید و در صورت نیاز با پانسمان نازک محافظت کنید.
علائم هشدار:
1 تب جدید یا بدتر شدن حال عمومی.
2 افزایش درد، ترشح چرکی یا بوی بد از زخم.
3 گسترش قرمزی همراه خط قرمز یا تورم سریع.
تخصص پیشنهادی: پوست (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.