۸ روزه ابله زدم بعد ابله هام زخم شدن اونایی ک زخم شدن بیشترشون زخمشون افتاده الان جاشون گود نشده ولی قرمزه چیکار باید بکنم؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام معمولا قرمزی نشانه التهاب است ولی بهترین کار این است که جای زخمها را دست نزنید و نکنید خود به خود بهبود مییابد و از یک ترمیم کننده ملایم میتوانید بهرهمند شوید
احتمالاً قرمزی محل زخم نشانه التهاب و روند طبیعی ترمیم پوست است و در بیشتر موارد با گذشت زمان کمرنگ میشود. در موارد کمتر احتمال عفونت سطحی وجود دارد؛ آرامش داشته باشید و از کندن پوستهها پرهیز کنید. راهکارهای عملی: - محل را روزی ۱-۲ بار با آب و لرم و صابون ملایم بشویید و خشک کنید. - از کندن یا خاراندن پوستهها و زخمها خودداری کنید تا اسکار کمتر شود. - در صورت ترشح یا باز بودن زخم، گاز استریل یا پانسمان سبک بگذارید و آن را تمیز نگه دارید. -کمپرس گرم ملایم چند بار در روز به مدت ۵-۱۰ دقیقه میتواند التهاب را کم کند. علائم هشدار: - افزایش درد یا گسترش قرمزی به اطراف - تب یا ترشح چرکی از محل زخم - بروز خط قرمز ممتد به سمت ساق یا زیرِ بغل (نشانۀ لنفانژیت) تخصص پیشنهادی: پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.