آیا جای قرمز بعد از آبله می‌ماند؟

۸ روزه ابله زدم بعد ابله هام زخم شدن اونایی ک زخم شدن بیشترشون زخمشون افتاده الان جاشون گود نشده ولی قرمزه چیکار باید بکنم؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
معمولا قرمزی نشانه التهاب است ولی بهترین کار این است که جای زخم‌ها را دست نزنید و نکنید خود به خود بهبود مییابد و از یک ترمیم کننده ملایم می‌توانید بهرهمند شوید
0
سلام
کرم سیکالفیت اون برای ازبین بردن محل عارضه بسیار موثره

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً قرمزی محل زخم نشانه التهاب و روند طبیعی ترمیم پوست است و در بیشتر موارد با گذشت زمان کم‌رنگ می‌شود.
در موارد کمتر احتمال عفونت سطحی وجود دارد؛ آرامش داشته باشید و از کندن پوسته‌ها پرهیز کنید.
راهکار‌های عملی:
- محل را روزی
۱-۲ بار با آب و لرم و صابون ملایم بشویید و خشک کنید.
- از کندن یا خاراندن پوسته‌ها و زخم‌ها خودداری کنید تا اسکار کمتر شود.
- در صورت ترشح یا باز بودن زخم، گاز استریل یا پانسمان سبک بگذارید و آن را تمیز نگه دارید.
- کمپرس گرم ملایم چند بار در روز به مدت
۵-۱۰ دقیقه می‌تواند التهاب را کم کند.
علائم هشدار:
- افزایش درد یا گسترش قرمزی به اطراف
- تب یا ترشح چرکی از محل زخم
- بروز خط قرمز ممتد به سمت ساق یا زیرِ بغل (نشانۀ لنفانژیت)
تخصص پیشنهادی: پوست

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.