سونو اولیم ۶ هفته و یک روز باردار بودم جنین روئیت نشد ضربان قلبی هم نبود و یک ساک و دو کیسه زرده وجود داشت هکاتوم هم بود ک ۲۰٪ ساک را احاطه کرده بود بهم ده تا شیاف پروژسترون دادن استفاده کردم بعد دو هفته خونریزی لکه های قهوه ایی داشتم سونو. هم دادم همون سونو اولیست فقط هماتوم ۴۰٪ساک رو احاطه کرده ن جنینی بود ن قلبی باید چکار کنم
احتمالاً با دو وضعیت اصلی مواجه هستید: یا حاملگی خیلی زود است و جنین هنوز قابلدیدن نیست، یا توقف رشد جنین/سقط در حال و قوع است. در بیشتر موارد افزایش هماتوم ریسک را بالا میبرد اما الزاماً به اقدام تهاجمی فوری منجر نمیشود؛ آرام باشید تا بررسیهای بعدی تکلیف را روشن کند. «راهکارهای عملی:» - ادامه پروژسترون طبق دستور پزشک و قطع خودسرانهممنوع است. - استراحت نسبی، اجتناب از فعالیت سنگین و پرهیز از سیگار و الکل. - اندازهگیری مرتب سطح بتا (آزمایش خون) هر 48–72 ساعت برای مشاهده روند. - تکرار سونو واژینال طبق نظر پزشک معمولاً ۷–۱۰ روز بعد برای تعیین نمو جنین. «علائم هشدار:» - خونریزی شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا بیشتر). - درد شکمی یا کرامپ شدید و پیوسته. - تب یا ترشح بدبو از واژن. «تخصص پیشنهادی:» متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.