تداخل ترانکوپین و کلونازپام؛ آیا خطر دارد؟

من حملات پنیک داشتم درمان شدم بعد ۲ سال دوباره به صورت خیلی خفیف برگشته.مشکل من اینه شب ها میخوابم نصف شب بیدار میشم و اظطراب شدید میگیرم
دکترم گفت نصف ترانکوپین بخور شب ها با ۱/۴ کلونازپام
راستش بابت خوردن همزمان میترسم
شب اول ترانکوپین خوردم باز بعد ۲ ساعت بیدار شدم و مجبور شدم بعدش کلونازپام بخورم .ایا موردی نداره همزمان با هم قرص ها رو بخورم؟
8 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مصرف همزمان ترانکوپین با کلونازپام باعث تشدید اثر آرام‌بخش (خواب‌آلودگی و سرگیجه) می‌شود و در بیشتر موارد خطر تنفسی جدی نادر است.
نگران نباشید اما مراقبت و احتیاط لازم است.
راهکارهای عملی:
- از مصرف همزمان الکل یا سایر آرام‌بخش‌ها خودداری کنید.
- در صورت خواب‌آلودگی شدید از رانندگی و کار با ماشین‌آلات دوری کرده و در جای امن استراحت کنید.
- از افزایش خودسرانه دوز یا خوردن قرص اضافه در همان شب خودداری کنید و قبل از تکرار با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
- در دفعات بعد زمان یا دوز مصرف را با پزشک بازبینی کنید؛ ممکن است نیاز به تنظیم یا جایگزینی دارو باشد.
علائم هشدار:
- نفس‌کشیدن بسیار کند یا تنگی نفس
- ناتوانی در بیدار شدن یا خواب‌آلودگی بیش از حد
- گیجی شدید، افت فشار یا ضربان قلب غیرطبیعی
تخصص پیشنهادی: روان‌پزشک

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص