میخام برم سفر زیارتی یک هفته مونده به پریودیم تا الان ۴تا قرص ال دی خوردم خیلی حالت تهوع شدید دارم حالا چیکارکنم نمیخام ادامه بدم خوردنش
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. تهوع شدید با قرص الدی شایع است و اگر نمیخواهید ادامه بدهید میتوانید قطعش کنید، اما احتمال دارد طی چند روز آینده لکهبینی یا خونریزی نامنظم ایجاد شود و تضمینی برای عقب افتادن پریود نیست. برای کاهش تهوعدر صورت ادامه مصرف، معمولا خوردن قرص بعد از غذا یا شبها کمک میکند، ولی با تهوع شدید بهتر استبدون نظر پزشک ادامه ندهید. اگر سابقه لخته خون، میگرن با aura، فشارخون بالا، سیگار، یا بیماری کبدی دارید مصرف این قرصها میتواند پرخطر باشد. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً علت تهوع شما عارضه شایع هورمونی قرص ترکیبی الدی است و در بیشتر موارد پس از چند روز عادت بدن کاهش مییابد؛ نگران نباشید اما اگر شدت زیاد است تصمیم منطقی لازم است. راهکارهای عملی: - اگر تحمل ندارید مصرف قرص را قطع کنید؛ قطع ناگهانی ممکن است خونریزی بیندورهای یا تغییر زمان پریود ایجاد کند. - با معده کمی غذا یا بیسکویت خشک بخورید و از نوشیدنیهای گرم یا زنجبیل استفاده کنید؛ آرام بنشینید یا دراز بکشید و سر را کمی بالا نگه دارید. - مایعات فراوان بنوشید و اگر استفراغ دارید جلوی کمآبی را با جرعههای کوچک آب یا محلول ORS بگیرید. - در سفر، داروی ضدتهوع تجویزی را از پزشک یا داروساز بگیرید؛ اگر قبلاً دارویی موثر داشتید آن را همراه ببرید. علائم هشدار: - استفراغ مکرر یا ناتوانی در نگهداشتن مایعات (نشانه کمآبی) - درد قفسه سینه، تنگی نفس یا ورم ناگهانی یک پا - زردی پوست یا ادرار بسیار تیره و درد شدید شکم تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.