من چند وقته بیشتر از یک ماهه چشمام آبریزش میکنه خیلی موقه ها وخارش میده وبادستم میمالمشون وامروز که ازخواب پاشدم بدجور آبریزش میکرد احساس میکنم به نور خورشید حساس شده الان احساس سنگینی میکنم بعضی موقه ها بازم آبریزش میکنه لطفا بگید مشکلش چیه علائم همینایی هست که گفتم دسترسی به پزشک ندارم.
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بیشتر آلرژی مطرح است و هم قطره برای چشم می تونید استفاده کنید و هم قرص ضد حساسیت بخورید
احتمالاً مشکل شما در بیشتر موارد ملتحمه آلرژیک یا تحریکی است که باعث آبریزش، خارش و حساسیت به نور میشود. نگران نباشید، اغلب با مراقبت خانگی بهتر میشود اما نیاز به پیگیری دارد. راهکارهای عملی: - پلکها و مژهها را با آب و لرم یا سرم فیزیولوژیک آرام بشویید و از مالیدن چشم خودداری کنید. -کمپرس سرد بسته روی چشمهای بسته ۵–۱۰ دقیقه، چند بار در روز قرار دهید تا خارش و ورم کاهش یابد. - دستها را مرتب بشویید و از حوله و بالش مشترک استفاده نکنید؛ تماس با محرکها (گرد و غبار، دود) را کاهش دهید. - در دسترس داشتن قطره شستوشو (سرم فیزیولوژیک) یا قطره ضدحساسیت موضعی میتواند مفید باشد. علائم هشدار: - کاهش ناگهانی یا قابل توجه بینایی - درد شدید چشم یا ترشح چرکی غلیظ و چسبیدن پلکها - حساسیت شدید به نور همراه تب یا سردرد شدید تخصص پیشنهادی: چشمپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.