خطرات بی‌تحرکی بعد از عمل قلب باز

سلام بیماری هست که ۷ساله عمل قلب باز کرده داروهاشو منظم مصرف میکنه اما تحرکش خیلی کمه نهایت کارهای شخصی ک کارهای روزمره نه پیاده روی داره و نه ورزش میخوام بدونم خطرناکه این عدم تحرک یا با مصرف دارو ها قابل جبرانه؟
11 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

1
تحرک مناسب در افراد با CABGs حتما توصیه می‌شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل اصلی بی‌تحرکی مزمن است.
در بیشتر موارد مصرف منظم دارو‌ها کمک‌کننده است اما به‌تن‌هایی تمام اثرات منفی کم‌تحرکی را جبران نمی‌کند؛ این وضعیت می‌تواند به کاهش توان قلبی-عروقی و افزایش ریسک عوارض متابولیک یا لختگی منجر شود.
نگران نباشید، تغییرات ساده قابل اجرا هستند.
راهکار‌های عملی:
- روزانه پیاده‌روی کوتاه شروع کنید: ۱۰۲۰ دقیقه آرام و به‌تدریج افزایش دهید.
- هر ۳۰۶۰ دقیقه نشستن طولانی را با ۳۵ دقیقه راه‌رفتن یا کشش قطع کنید.
- دو بار در هفته تمرینات تقویتی سبک (حرکات با وزن بدن یا کش‌های مقاومتی) انجام دهید.
- وزن، فشار خون و قند را پیگیری کنید و دارو‌ها را مرتب مصرف نمایید.
علائم هشدار:
- درد قفسه سینه جدید یا شدید
- تنگی نفس ناگهانی یا تشدید چشمگیر
- سرگیجه شدید یا غش ناگهانی
تخصص پیشنهادی: قلب و عروق

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.