هیدروکسی کلروکین باعث لک بینی شدید دربارداری میشه؟

سلام من ۱۰ هفته باردارهستم ۱۰ روزه اسپیرین مصرف میکنم تا الان لک بینی یا هرچیزی نداشتم تا ۲ روز پیش رفتم سونو شکمی یکم زیاد با فشار سونو کرد دردم گرفت امدم خانه یه لک کوچک دیدم بعد ازمایش ایمنی رابردم پزشک ایمنی گفت خیلی کم ایمنی بالا دارید زیاد نیست برام قرص هیدروکسی کلروکین و پردونیزل نوشت گفت شروع به مصرف کن الان یک روز نیمه مصرف کردم لک بینی شدید افتادم آسپیرن راهم قطع کردم اثر نداشت تا شنبه ب
4 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
هیدروکسی کلروکین بهندرت باعث لکبینی می‌شود.
لکبینی در هفته 10 بارداری بیشتر ناشی از سونوگرافی شکمی، کمبود پروژسترون، یا مسائل رحمی است.
مصرف اسپیرین نیز می‌تواند خونریزی خفیف ایجاد کند.
سونوگرافی واژینال برای بررسی وضعیت جنین و رحم ضروری است.
در صورت خونریزی شدید یا درد، به اورژانس مراجعه کنید.
این پاسخ جایگزین معاینه پزشک نیست.
1
سلام
پرنیزول برای شما نباید تجویز بشه.
حتما استراحت کافی داشته باشید و تا زمان مراجعه به پزشک حتما از شیاف مقعدی آکتوژست استفاده کنید
1
وقت به خیر عزیزم فشار پروب باعث لکه بینی نمی‌شه استراحت نسبی عدم نزدیکی و مصرف شیاف داشته باشین د ضمن مصرف پردنیزولون و هیدروکسی کلروکین نزایستی بی مورد تجویز شود حتما به پزشک روماتولوژیست مراجعه کنین مصرف اسپرین هم تا زمان قطع لکه بینی موقتا قطع کنین
1
سلام
مشکل شما از مصرف هیدروکسی کلرکین نمی‌باشد و علتش تهدید به سقط ناشی از بیماری زمین‌های شما می‌باشدتحت نظر متخصص زنان باشید

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.