دلیل درد زیرشکم و تیرکشیدن زیر ناف چیست؟

تقریبا ۵ ماه پیش با شوهرم رابطه داشتم و اینکه درد زیر شکم
بعدش ۹ تا بیبی چک دادم تمامی اونا منفی بودن و اما دوتاشون بعد ۵ یا ۶ ساعت یه خط ضعیف کنارشون ظاهر شد
من توی این ۵ ماه مرتب پریود شدم ولی ماه های اول دوم و سوم عادی نبودن خون کمرنگ بود و در حد دو سه روز اما پد رو پر میکرد
ولی این ماه های اواخر خون زیادی میومد و ۷ روز بود
ممکنه باردار باشم؟
خواهش میکنم جواب بدین لطفا ممکنه باشم یا نه
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت این درد و خونریزی یا یک حاملگی بسیار زود یا حاملگی شیمیایی است که تست‌های خانگی گاهی منفی یا خطوط ضعیف نشان می‌دهند، یا در بیشتر موارد علت دوم مربوط به اختلال هورمونی یا التهاب/عفونت دستگاه تناسلی و مشکلات تخمک‌گذاری است.
نگران نباشید اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- همین امروز آزمایش خون کمیّی هورمون بارداری انجام دهید تا عدد دقیق مشخص شود.
- استراحت نسبی، کمپرس گرم ملایم و در صورت درد از استامینوفن طبق دوز توصیه شده استفاده کنید.
- تا بررسی نهایی از رابطه جنسی خودداری کنید و تاریخ و شدت هر خونریزی را ثبت کنید.
- اگر نمونه خون یا لکه‌ها دارید، عکس بگیرید تا در ویزیت نشان دهید.
علائم هشدار:
- درد بسیار شدید یا تیرکشیدن یک‌طرفه همراه سرگیجه یا غش.
- خونریزی بسیار زیاد (اشباع سریع پد) یا لخته‌های بزرگ.
- تب، ترشح بدبو یا علائم عفونت.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.