خارش نقطه‌ای زیر بغل؛ اگزما یا قارچ؟

الان چهار ماه است که خوب میشود و دوباره اوت میکند
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
درود.
هیچ عکس و اطلاعاتی اپلود نشده.
لطفا مجدد سوال خود را با توصیحات کافی و ارسال عکس تکرار کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خارش یک نقطه‌ای یا ناشی از اگزمای تماسی (درماتیت) است و در برخی موارد می‌تواند عفونت قارچی موضعی باشد.
در بیشتر موارد مشکل شدید نیست اما چون چهار ماه بهبودی و عود دارد، ارزیابی بالینی مفید است تا تشخیص دقیق مشخص شود و جای نگرانی جدی نداشته باشید.
«راهکار‌های عملی:»
1 منطقه را خشک و تمیز نگه دارید؛ بعد از شست‌وشو با حوله نرم خشک کنید.
2 از صابون ملایم و بدون عطر و کرم مرطوب‌کننده غیراسپیرانتی استفاده کنید.
3 لباس نخی و گشاد بپوشید و از مواد شوینده عطر‌دار خودداری کنید.
4 اگر ضایعه پوسته‌دار یا حلقوی است، می‌توانید یک کرم ضدقارچ موضعی بدون نسخه (مثلاً کلوتریمازول) را یک تا دو هفته امتحان کنید.
«علائم هشدار
1 گسترش سریع قرمزی یا درد و ورم
2 ترشح چرکی یا خونریزی از ضایعه
3 تب یا احساس بیماری عمومی
«تخصص پیشنهادی:» پوست (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.