درد قفسه سینه با سرفه بعد از بیماری — علت و راهکار

من سه هفته پیش با علائم سرفه و بدن درد به پزشک مراجعه کردم و برام سفتریاکسیم تزریق کردن توی سرم و گفتن گلو عفونت نداره،الان بعد از ۳ هفته درد قفسه سینه دارم با سرفه و عطسه و . و اکسیژن خونم ۹۳ ، چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ؟
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
احتمال زیادی دارد که عفونت قبلی عوارضی به جا گذاشته باشد.
از طرفی درد با سرفه و عطسه می تواند علت عضلانی هم داشته باشد.
به متخصص عفونی یا فوق تخصص ریه مراجعه کنید.
اگر تشخیص عفونت یا بیماری بافت ریه داده نشد، فیزیوتراپیست دارای تجربه درمان بیماران قلب و عروق و تنفس می تواند کمک قابل توجهی به از بین رفتن درد و بهبود شما کند
0
وقت به خیر درصد اشباع اکسیژن نرمال است و جای نگرانی نیست سرفه طول کشیده ممکن است موجب درد قفسه سینه شود اما حتما چک از قلبی انجام بدین

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد قفسه سینه شما ناشی از باقی‌ماندن التهاب راه‌های هوایی (برونشیت پس‌ازعفونت) یا التهاب پرده جنب/ابتدای پنومونی است.
در بیشتر موارد این درد پلوریتیک با سرفه تشدید می‌شود و نیاز به بررسی دارد؛ نگران نباشید اما وضعیت نباید نادیده گرفته شود.
راهکار‌های عملی:
1 اکسیژن خون را با پالس اکسی‌متر چند بار در روز و بعد از راه‌رفتن کوتاه اندازه‌گیری کنید؛ ثبت کنید عدد ثابت یا کاهش یابد.
2 استراحت، مایعات گرم و بخور مرطوب (بخار گرم) برای کاهش سرفه و التهاب مفید است.
3 برای درد و تب از استامینوفن یا ایبوپروفن مطابق دستوردارویی استفاده کنید مگر منع مصرف داشته باشید.
4 در صورت ادامه یا بدتر شدن علائم، برای معاینه و احتمال عکس‌قفسه یا آنتی‌بیوتیک با پزشک تماس بگیرید.
علائم هشدار:
1 افت اکسیژن پایدار یا کاهش زیر 94٪.
2 تنگی نفس جدید یا افزایش قابل توجه در سختی تنفس.
3 درد فشارنده قفسه، تعریق سرد، سرگیجه یا ضعف شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص ریه

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.