درد قفسه سینه با سرفه بعد از بیماری — علت و راهکار
من سه هفته پیش با علائم سرفه و بدن درد به پزشک مراجعه کردم و برام سفتریاکسیم تزریق کردن توی سرم و گفتن گلو عفونت نداره،الان بعد از ۳ هفته درد قفسه سینه دارم با سرفه و عطسه و . و اکسیژن خونم ۹۳ ، چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام احتمال زیادی دارد که عفونت قبلی عوارضی به جا گذاشته باشد. از طرفی درد با سرفه و عطسه می تواند علت عضلانی هم داشته باشد. به متخصص عفونی یافوق تخصص ریه مراجعه کنید. اگر تشخیص عفونت یا بیماری بافت ریه داده نشد، فیزیوتراپیست دارای تجربه درمان بیماران قلب و عروق و تنفس می تواند کمک قابل توجهی به از بین رفتن درد و بهبود شما کند
احتمالاً درد قفسه سینه شما ناشی از باقیماندن التهاب راههای هوایی (برونشیت پسازعفونت) یا التهاب پرده جنب/ابتدای پنومونی است. در بیشتر موارد این درد پلوریتیک با سرفه تشدید میشود و نیاز به بررسی دارد؛ نگران نباشید اما وضعیت نباید نادیده گرفته شود. راهکارهای عملی: 1اکسیژن خون را با پالس اکسیمتر چند بار در روز و بعد از راهرفتن کوتاه اندازهگیری کنید؛ ثبت کنید عدد ثابت یا کاهش یابد. 2 استراحت، مایعات گرم و بخور مرطوب (بخار گرم) برای کاهش سرفه و التهاب مفید است. 3 برای درد و تب از استامینوفن یا ایبوپروفن مطابق دستوردارویی استفاده کنید مگر منع مصرف داشته باشید. 4در صورت ادامه یا بدتر شدن علائم، برای معاینه و احتمال عکسقفسه یا آنتیبیوتیک با پزشک تماس بگیرید. علائم هشدار: 1 افت اکسیژن پایدار یا کاهش زیر 94٪. 2تنگی نفس جدید یا افزایش قابل توجه در سختی تنفس. 3 درد فشارنده قفسه، تعریق سرد، سرگیجه یا ضعف شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص ریه
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.