آیا آسنترا برای اضطراب و عصبانیت کودک مناسب است؟

سلام ،من بخاطر شرایط مالی نمیتونم به متخصص مراجعه کنم لطفا دقیق راهنمای کنید، پسرم ۱۱ سالشه زود عصبی میشه استرس خیلی زیاد به حدی که کف دستش عرق میکنه ،همیشه باید حرف حرف خودش باشه اگه باب میلش عمل نکنی افسردگی میگیره ناراحت میشه دیگه اصلا حرف گوش نمیده آیا قرص آسنترا ۵۰ خوبه استفاده کنم
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
مادر عزیزم، با تمام وجود نگرانی ات رو حس می‌کنم؛ دیدن پسری که با کوچک‌ترین ناراحتی دنیاش فرو می ریزه و کف دستش خیس عرق می شه، واقعا دل خراشه.
اما لطفا آسنترا 50 رو بدون تجویز پزشک بهش نده، چون دوز شروع برای سنش معمولا پایین تره و دوز اشتباه می تونه بی قراری و بی خوابی رو بیشتر کنه.
به جای این کار، به مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگیت برو تا روانپزشک دولتی با هزینه کم، معاینهاش کنه یا با خط 4030 تماس بگیر برای راهنمایی رایگان.
تا اون موقع، هر روز 5 دقیقه با هم تنفس عمیق تمرین کنید تا وقتی استرس میاد، حداقل یه ابزار کوچیک برای آروم شدن داشته باشه.
تو بهترین مادری هستی که میتونه فرزندت داشته باشه و با قدم‌های کوچک، این مسئله رو پشت سر می ذارید.
0
سلام
راه حل فقط این نیست که دارو استفاده کنه این رفتار‌ها یک نوع فریاد کمک خواهی و تقاضا برای توجه است شما سعی کنید این نیاز فرزندتان را برآورده کنید.
0
احتمالا علایم پسر شما به اختلال اضطراب یا نوسانات خلقی مربوط است؛ در بیشتر موارد با ارزیابی و ترکیب روش‌های غیردارویی و در صورت لزوم درمان دارویی زیر نظر پزشک قابل کنترل است
0
با سلام و احترام
اصلا توصیه نمی‌شه خودسرانه دارو بدید بهشون، میتونید به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنید از تجویز خودسرانه پرهیز کنید، از سایت پذیرش24 قسمت مرهم هم میتونید بصورت رایگان با روانشناس یا روانپزشک ویزیت رایگان داشته باشید.
0
سلام.
دوست عزیز؛ از دادن دارو به کودک خود بدون تجویز پزشک پرهیز کنید.
مواردی که توصیف کردید، نیازمند بررسی عمیق، شناسایی عوامل اصلی و زمینه ای و روان درمانی جدی و منظم است.
0
با سلام
علایم اضطراب و پرخاشگری وجود داشته که علائمی از اختلال خلقی توام با اضطراب می‌باشد که فرد اسیب دیده گذشته در ارضا نیاز‌های بنیادین بوده ازجمله نیاز پذیریش محدودیت و ناکامی که برمیگردد به سبک فرزندی پروری و ارضا نیاز‌ها و خلق منحصر بفرد توصیه می‌شود اگر دارو پزشک تجویز کرده طبق دستور مصرف نمایید در غیر این صورت مصرف خودسرانه ممنوع می‌باشد در ضمن حتما به روان شناس نیز مراجعه داشته باشید
0
با سلام،
پسر شما اضطراب دارد ! اما اینکه اضطرابش خود اختلال اصلی است و یا بخشی از اختلالی دیگر ؟ افسردگی هم دارد؟ چند وقت است این حالات را دارد ؟ رابطه اش با شما و سایر خواهران و برادران چگونه است ؟ فرزند چندمتان است ؟ رابطه شما و همسرتان چگونه است ؟ مشکلات کودک در مدرسه و خانه چیست ؟ بلوغ زود رس و بسیاری موارد دیگر هست که بایستی ارزیابی شودونمیتوان بدون ارزیابی دقیق تشخیص گذاشت به روان شناس کودک مراجعه کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علایم پسر شما به اختلال اضطراب یا نوسانات خلقی مربوط است؛ در بیشتر موارد با ارزیابی و ترکیب روش‌های غیردارویی و در صورت لزوم درمان دارویی زیر نظر پزشک قابل کنترل است.
شروع آسنترا ۵۰ میلی‌گرم بدون معاینه مناسب نیست و ممکن است بی‌قراری یا عوارض ایجاد کند.
راهکار‌های عملی:
- آسنترا یا هر ضدافسردگی را بدون نسخه یا نظر پزشک شروع نکنید؛ دوز کودکان معمولاً کمتر از ۵۰ میلی‌گرم است.
- تمرین‌های آرام‌سازی و تنفس (مثلاً ۴ ثانیه نفس، ۴ ثانیه مکث، ۶ ثانیه بازدم)، و فعالیت بدنی روزانه را برقرار کنید.
- محدود کردن کافئین و نوشیدنی‌های شیرین، تنظیم خواب منظم و کاهش محرک‌های استرس‌زا در خانه.
- با پزشک کودک یا پزشک عمومی تماس بگیرید برای ارزیابی اولیه و راهنمایی درباره نیاز به روانپزشک کودک.
علائم هشدار:
- ابراز یا نمایش افکار خودآسیب‌رسانی یا خودکشی؛
- افزایش ناگهانی پرخاشگری شدید یا رفتار بسیار خطرناک؛
- تپش قلب خیلی شدید، غش، سرگیجه یا تشنج.
تخصص پیشنهادی: روانپزشک کودک و نوجوان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.