سلام دکتر، من بعد از ۵ روز مصرف سیبل به دلیل ناسازگاری قطعش کردم. سه روز بعد، امروز ۸ آبان، دوباره مثل پریود خونریزی داشتم. یه داروی جدید به اسم دوفاستون خریدم ک از ۱۴ سیکل شروع کنم حالامن منتظر بودم روز ۱۴ سیکلم بشه که دوباره خونریزی کردم حالا از ابن خونریزی جدید باید بشمرم روز ۱۴ سیکل مصرف کنم یاهمون برنامه قبلی؟؟
9 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
سلام مصرف نامنظم داروی هورمونی باعث اختلال پریود میشه سونو گرافی ضخامت دیواره رحم انحامدهید تا طبق آن دارو تجویز شود
احتمالاً این خونریزی، خونریزی خروجی یا شروع یک سیکل جدید پس از قطع ناگهانی دارو است. در بیشتر موارد لازم است آرام باشید؛ این اتفاق شایع است ولی برای برنامهریزی دارویی شمارش دقیق روزهای سیکل مهم است. راهکارهای عملی: - خونریزی فعلی را معمولاً بهعنوان روز ۱ سیکل در نظر بگیرید و از آن روز بشمارید. - یادداشت کنید چه روزی خونریزی شروع و چه مدت ادامه دارد تا برای تجویز دقیق مفید باشد. - قبل از شروع دوفاستون طبق برنامهای که از داروخانه یا نسخه دریافت کردهاید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید؛ در بیشتر موارد دارو از روز ۱۴ سیکل جدید شروع میشود. - از مصرف همزمان هر هورمون دیگر بدون تجویز خودداری کنید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید با ضعف یا غش - درد شدید لگنی یا تب - تنگی نفس، درد قفسه سینه یا تورم یکطرفه پا تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.