سلام وقت بخیر من بخاطر لکه بینی و نامنظمی پریود دکتر بهم دوفامد داد شبی یک عدد امشب میشه ۱۲ روز که دارم میخورم و خونریزی شبیه پریود دارم دارو رو قطع کنم؟
8 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام شرح حال کامل نیست. ایا در طی این مدت خونریزی ادامه داشته یا قطع شده بوده و تازه شروع شده؟
احتمالاً این خونریزی واکنش هورمونی به مصرف دوفاستون است؛ در بیشتر موارد چنین خونریزیای بهعنوان پاسخ به پروژسترون یا تغییر در چرخه قاعدگی رخ میدهد و خطر جدی کم است، پس نگران نباشید. راهکارهای عملی: - در بیشتر موارد دارو را طبق دستور پزشک تا پایان دوره ادامه دهید مگر پزشک دستور دیگری داده باشد. - مقدار و الگوی خونریزی را ثبت کنید (تعداد و تعویض نوار/تامپون در هر ساعت) تا به پزشک گزارش دهید. - از استراحت، مصرف مایعات و در صورت درد از مسکن مناسب مثل استامینوفن استفاده کنید. - از فعالیت جنسی خودداری کنید و از نوار بهداشتی استفاده کنید. علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید (تعویض نوار/تامپون هر ساعت یا خونریزی کنترلناپذیر) - درد شکمی یا لگنی بسیار شدید یا ناگهانی - تب بالا، سرگیجه شدید یا علائم غش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.