آیا آب شیر پارک انتقال‌دهنده ایدز یا هپاتیت است؟

سلام من امشب رفتم پارک بعد از شیر آبی که تو پارک بود آب خوردم ولی لبام با سر شیر آب برخورد داشت وقتی داشتم آب میخوردم میترسم که ایدز یا هپاتیت یا hpv بگیرم یا بیماری های دیگه امکانش هست چون خیلیا از اون آب میخورن؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بااین شرح حال احتمال انتقال صفر هست نگران نباشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً انتقال HIV یا هپاتیت از طریق نوشیدن از سر شیر پارک بسیار کم یا نزدیک به صفر است؛ در بیشتر موارد این ویروس‌ها نیاز به تماس مستقیم با خون تازه یا زخم باز دارند و بزاق سالم نقش مهمی در انتقال ندارد.
نگران نباشید اما اقدامات احتیاطی ساده مفید است.
راهکار‌های عملی:
- دهان و لب‌ها را با آب تمیز خوب بشویید و در صورت وجود خون یا خراش اطراف دهان با آب و صابون محل را بشویید.
- اگر و اکسینه نشده‌اید، وضعیت واکسیناسیون هپاتیت B را بررسی و در صورت نیاز تکمیل کنید.
- در صورت وجود زخم باز یا تماس مشخص با خون، طی چند روز تا چند هفته با پزشک درباره نیاز به آزمایش مشورت کنید.
علائم هشدار:
- تب و لرز پایدار یا علائم شبیه آنفلوآنزا
- زردی پوست یا چشم‌ها، ادرار تیره یا درد شکمی
- خونریزی یا زخم طولانی‌مدت در دهان یا افزایش قرمزی و چرک
تخصص پیشنهادی: بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.