خسته نباشید.بنده بر اثر مصرف مسکن معدم سوراخ شد.الان هفت ماه گذشته از جراحی.قصد دارم برم بوکس ، ایا معده بر اثر ضربه به شکم دوباره اسیب میبینه؟خیلی کم به ندرت بعضی مواقع ناحیه معده احساس یک سوزش ریز میکنم و بعد زود تموم میشه.الان فقط بگین لطفا میتونم برم بوکس یا نه؟
31 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام وقتتون بخیر با شدت کم و بدون ضربه به شکم شروع کنید. به دیدن خون در مدفوع یا تغییر رنگ در مدفوع هم حساس باشید
درود شبتون بخیر - از محافظ شکمی مناسب (گارد) در زمان تمرین و مسابقه استفاده کنید. - از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی خودسرانهپرهیز کنید و هر داروی جدید را با پزشک هماهنگ کنید
احتمالاً این سوزشهای کوتاه مربوط به حساسیت محل زخم یا التهاب خفیف معده است و در بیشتر موارد در ۷ ماه بعد از جراحی بافت تا حد زیادی ترمیم شده و خطر بازشدگی بسیار کم است. نگران نباشید اما احتیاطلازم است. راهکارهای عملی: - قبل از شروع بوکس با جراح معالج یا پزشک مشورت کرده و اجازه مطمئن بگیرید. - ابتدا تمرینات بدون تماس و تمرینهای کاردیو/تقویتی را انجام دهید، از ضربه مستقیم به شکم خودداری کنید. - از محافظ شکمی مناسب (گارد) در زمان تمرین و مسابقه استفاده کنید. - از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی خودسرانهپرهیز کنید و هر داروی جدید را با پزشک هماهنگ کنید. علائم هشدار: - درد ناگهانی و شدید یا تپش نفسگیر در شکم - تب بالا یا استفراغ مکرر - خون در مدفوع یا استفراغ تخصص پیشنهادی: جراح عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.