آیا بعد از جراحی سوراخ معده می‌توان بوکس کرد؟

خسته نباشید.بنده بر اثر مصرف مسکن معدم سوراخ شد.الان هفت ماه گذشته از جراحی.قصد دارم برم بوکس ، ایا معده بر اثر ضربه به شکم دوباره اسیب میبینه؟خیلی کم به ندرت بعضی مواقع ناحیه معده احساس یک سوزش ریز میکنم و بعد زود تموم میشه.الان فقط بگین لطفا میتونم برم بوکس یا نه؟
31 اردیبهشت 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
وقتتون بخیر با شدت کم و بدون ضربه به شکم شروع کنید.
به دیدن خون در مدفوع یا تغییر رنگ در مدفوع هم حساس باشید
0
درود
شبتون بخیر
- از محافظ شکمی مناسب (گارد) در زمان تمرین و مسابقه استفاده کنید.
- از دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی خودسرانه پرهیز کنید و هر داروی جدید را با پزشک هماهنگ کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این سوزش‌های کوتاه مربوط به حساسیت محل زخم یا التهاب خفیف معده است و در بیشتر موارد در ۷ ماه بعد از جراحی بافت تا حد زیادی ترمیم شده و خطر بازشدگی بسیار کم است.
نگران نباشید اما احتیاط لازم است.
راهکار‌های عملی:
- قبل از شروع بوکس با جراح معالج یا پزشک مشورت کرده و اجازه مطمئن بگیرید.
- ابتدا تمرینات بدون تماس و تمرین‌های کاردیو/تقویتی را انجام دهید، از ضربه مستقیم به شکم خودداری کنید.
- از محافظ شکمی مناسب (گارد) در زمان تمرین و مسابقه استفاده کنید.
- از دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی خودسرانه پرهیز کنید و هر داروی جدید را با پزشک هماهنگ کنید.
علائم هشدار:
- درد ناگهانی و شدید یا تپش نفس‌گیر در شکم
- تب بالا یا استفراغ مکرر
- خون در مدفوع یا استفراغ
تخصص پیشنهادی:
جراح عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.