سلام به دکتر های عزیز. من معاینه آنلاین شدم و دکتر گفت که از موقعیت ساعت ۵ و ۷ و ۱۱ پارگی شدید دارم و دیلاته شدم و پرده سالم نیست و هایمن به سمت واژن چسبندگی شدید داره . من میتونم پارگی هارو بخیه کنم و اینکه هزینه اش تقریبی چقدر میشه؟؟؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
سلام. پارگیهای هایمن و واژن در موقعیتهای ساعت 5، 7 و 11 قابل ترمیم با بخیه جراحی هستند. ترمیم معمولا تحت بیحسی موضعی انجام میشود. هزینه بسته به بیمارستان و نوع ترمیم متفاوت است. تا زمان مراجعه از رابطه جنسی و تامپون خودداری کنید. برای مشاوره حضوری و برآورد دقیق هزینه به متخصص زنانمراجعه کنید.
احتمالاً شما دچار پارگیهای زایمانی یا تروما در دیواره واژن و چسبندگیهای هایمن شدهاید. در بیشتر موارد این حالت قابل ترمیم با بخیه جراحی است و لازم است آرام بمانید تا ارزیابی حضوری انجام شود. راهکارهای عملی: -هرچه سریعتر برای ترمیم حضوری به متخصص مراجعه کنید؛ ترمیم معمولاً تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی کوتاه انجام میشود. - تا زمان مراجعه از رابطه جنسی، تامپون و دخول خودداری کنید و ناحیه را با آب و لرم شستوشوی ملایم دهید. - برای درد از مسکنهای متداول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستورات پزشک استفاده کنید. -در صورت نیاز، از باز کردن نوارهای تنگ یا فشار روی ناحیه خودداری و لباسهای گشاد بپوشید. علائم هشدار: - خونریزی شدید یا تشدید مداوم خونریزی - تب، ترشحات بدبو یا درد فزاینده - سرگیجه شدید، رنگپریدگی یا علائم شوک تخصص پیشنهادی: زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.