زایمان طبیعی بعد از خروج ایو دی؟

سلام خسته نباشید من پنج سال پیش بخاطر ای یو دی جراحی شدم و الان ۳۰هفته باردارم ایا با این شرح عمل میتونم زایمان طبیعی داشته باشم
هیتروسکوپی +لاباراسکوپی +انژلر
هیتروسکوپی =رحم نرمال_ای یو دی داخل رحم مشاهده نشد _
حین عمل متوجه ای یو دی در رباطیوتورساکرال سمت چپ چسبندگی داشت ک ایو دی خارج شد و چسبندگی ازاد شد
تصویر بارگذاری نشد ک کامل باشه
تا الانم توی بارداریم هیچ مشگلی نداشتم
2 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
با توجه به سابقه جراحی IUD و عدم وجود مشکل در بارداری فعلی، زایمان طبیعی معمولا امکانپذیر است.
اما حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا وضعیت دهانه رحم و موقعیت جفت بررسی شود.
1
معمولا منعی جهت زایمان طبیعی نیست ولی حتما شرح عمل به رویت متخصص زنان برسه و دهانه رحم معاینه و بررسی بشه

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.