ترشح پشت حلق سه ماهه؛ احتمال سینوزیت مزمن

۳ ماهه پیش سرما خوردم و از اون موقع خلط پشت حلق دارم رفتم دکتر اسپری دکوسالین و رستانکس و پودر لوتریکس داد بعده ۱۰ روز خوب نشدم دوباره رفتم دکتر بهم سرم شست و شو داد و قرص نئوتادین و پردنیزولون و اسپری رستانکس بعده ۱۵ روز خیلی کم شد ولی کامل خوب نشد چیکار کنم چه دارویی مصرف کنممم کلافه شدم دکتر میگفت عفونت سینوسیه
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
احتمالا ترشح پشت حلق شما ناشی از سینوزیت مزمن یا رینیت پسزمینه است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد با ترکیبی از مراقبت خانگی، کنترل التهاب و بررسی تخصصی قابل کنترل می‌شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً ترشح پشت حلق شما ناشی از سینوزیت مزمن یا رینیت پس‌زمینه است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد با ترکیبی از مراقبت خانگی، کنترل التهاب و بررسی تخصصی قابل کنترل می‌شود.
راهکار‌های عملی:
- شست‌وشوی بینی با سرم نمکی (دو تا سه بار در روز) برای تخلیه مخاط.
- بخور آب گرم یا استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز و نوشیدن مایعات گرم برای رقیق کردن ترشحات.
- دوری از دود و محرک‌ها، خواب با سر کمی بالاتر و تخلیه ملایم حلق با آب نمک غرغره.
- پیگیری نزد پزشک برای بررسی آندوسکوپی بینی یا تصویربرداری در صورت ادامه علائم؛ ممکن است نیاز به ارزیابی برای آنتی‌بیوتیک یا اسپری کورتیکواستروئید بینی باشد.
علائم هشدار:
- تب بالا یا حالت عمومی بسیار بد
- افزایش ناگهانی درد یا تورم صورت یا اطراف چشم
- کاهش دید، دوبینی یا خونریزی بینی شدید
تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.