۳ ماهه پیش سرما خوردم و از اون موقع خلط پشت حلق دارم رفتم دکتر اسپری دکوسالین و رستانکس و پودر لوتریکس داد بعده ۱۰ روز خوب نشدم دوباره رفتم دکتر بهم سرم شست و شو داد و قرص نئوتادین و پردنیزولون و اسپری رستانکس بعده ۱۵ روز خیلی کم شد ولی کامل خوب نشد چیکار کنم چه دارویی مصرف کنممم کلافه شدم دکتر میگفت عفونت سینوسیه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا ترشح پشت حلق شما ناشی از سینوزیت مزمن یا رینیت پسزمینه است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد با ترکیبی از مراقبت خانگی، کنترل التهاب و بررسی تخصصی قابل کنترل میشود
احتمالاً ترشح پشت حلق شما ناشی از سینوزیت مزمن یا رینیت پسزمینه است؛ نگران نباشید، در بیشتر موارد با ترکیبی از مراقبت خانگی، کنترل التهاب و بررسی تخصصی قابل کنترل میشود. راهکارهای عملی: - شستوشوی بینی با سرم نمکی (دو تا سه بار در روز) برای تخلیه مخاط. -بخور آب گرم یا استفاده از دستگاه رطوبتساز و نوشیدن مایعات گرم برای رقیق کردن ترشحات. - دوری از دود و محرکها، خواب با سر کمی بالاتر و تخلیه ملایم حلق با آب نمک غرغره. - پیگیری نزد پزشک برای بررسی آندوسکوپی بینی یا تصویربرداری در صورت ادامه علائم؛ ممکن است نیاز به ارزیابی برای آنتیبیوتیک یا اسپری کورتیکواستروئید بینی باشد. علائم هشدار: - تب بالا یا حالت عمومی بسیار بد - افزایش ناگهانی درد یا تورم صورت یا اطراف چشم - کاهش دید، دوبینی یا خونریزی بینی شدید تخصص پیشنهادی: گوش و حلق و بینی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.