سلام وقت بخیر حدود ۱۱۵ روز پیش دو قطره ای الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد در چشم پاشیده شد و چشم شسته نشده حالا از این می ترسم که الکل هنوز در چشمم باقی مانده باشد و به تخریب عصب بینایی و شبکیه و تمامی بافت ها ادامه دهد ایا این از نظر علمی درست هست خیلی نگرانم چون چشمم شب ها درد شدیدی می گیره انگار اثر الکل هست لطفا بهم بگین ممنونم.
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
باسلام باتوجه به گذشت زمان ضرورت دارد جهت معاینه به پزشک مراجعه نمایید
احتمالاً صدمه شیمیایی حاد به قرنیه رخ داده و در بیشتر موارد الکل ۷۰٪ تبخیر یا با اشک پاک میشود و برای ماهها در چشم باقی نمیماند. نگرانی شما طبیعی است اما باقیماندن الکل فعال به مدت۱۱۵ روز بعید است؛ درد شبانه ممکن است ناشی از خشکی یا التهاب مزمن قرنیه باشد. راهکارهای عملی: - چشم را با آب و لرم و ملایم چند دقیقه بشویید تا هر گونه تحریک باقیمانده کمتر شود. - از قطره اشک مصنوعی بدون نگهدارنده چند بار در روز استفاده کنید تا خشکی کاهش یابد. - از مالش چشم، لنز تماسی و آرایش چشم خودداری کنید تا تحریک بیشتر نشود. -کمپرس گرم روی پلکها قبل از خواب میتواند التهاب و درد شبانه را کاهش دهد. علائم هشدار: - کاهش و اضح یا ناگهانی دید یا تار شدن شدید. - درد بسیار شدید یا درد همراه با تهوع و استفراغ. - قرمزی زیاد با ترشح چرکی یا حساسیت شدید به نور. تخصص پیشنهادی: چشمپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.