سلام بنده یه سال پیش زایمان زودرس دوقلویی ۲۶هفتە داشتم الان دوروزە فهمیدم باردارم استراحتم باید مطلق باشه تا وقتی که سر کلاژ انجام میدم؟ و اینکه بعد اون ماجرا داروی فشار آملودیپین مصرف میکنم ایا برای جنین عوارضی ندارد؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام ابتدا ازنظر قلبی بررسی شوید و دارو فشارخون تغییر داده شود
احتمالاً سابقه زایمان زودرس دوقلویی در 26 هفته خطر تکرار زایمان پیشرس را افزایش میدهد و ممکن است به کوتاهی یا نارسایی دهانه رحم مرتبط باشد. نگران نباشید؛ نیاز به تصمیمگیری درباره استراحت مطلق یا انجام سرکلاژ بر اساس معاینه و سونوگرافی طول دهانه رحم و نظر متخصص است و در همه موارد فوراًاستراحت مطلق لازم نیست. راهکارهای عملی: -هر چه سریعتر با متخصص زنان نوبت بگیرید و سابقه زایمان زودرس را اطلاع دهید تا سونوگرافی واژینال برای اندازهگیری طول دهانه رحم انجام شود. - تا تعیین تکلیف: فعالیت فیزیکی را کم کنید، از بلندکردن سنگین و رابطه جنسی خودداری کنید و استراحت بیشتری داشته باشید. - داروهایتان را به پزشک گزارش دهید؛ آملودیپین را به پزشک اطلاع دهید چون داروهای فشار خون در بارداری نیاز به ارزیابی و احتمالاً جایگزینی یا پایش دارند. - در صورت کوتاهی سرویکس یا معیارهای دیگر، پزشک ممکن است درباره پروژسترون یا سرکلاژ تصمیم بگیرد. علائم هشدار: - خونریزی واژینال یا لکهبینی و اضح - انقباضات منظم، درد مداوم یا احساس فشار لگنی - نشت مایع واژینال یا تب بالا تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.