استراحت مطلق بعد از زایمان زودرس دوقلویی

سلام بنده یه سال پیش زایمان زودرس دوقلویی ۲۶هفتە داشتم الان دوروزە فهمیدم باردارم استراحتم باید مطلق باشه تا وقتی که سر کلاژ انجام میدم؟
و اینکه بعد اون ماجرا داروی فشار آملودیپین مصرف میکنم ایا برای جنین عوارضی ندارد؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
ابتدا ازنظر قلبی بررسی شوید و دارو فشارخون تغییر داده شود
0
سنگ حتما جهت بررسی فشارخون و داروی مناسب متخصص قلب ما راجع کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سابقه زایمان زودرس دوقلویی در 26 هفته خطر تکرار زایمان پیش‌رس را افزایش می‌دهد و ممکن است به کوتاهی یا نارسایی دهانه رحم مرتبط باشد.
نگران نباشید؛ نیاز به تصمیم‌گیری درباره استراحت مطلق یا انجام سرکلاژ بر اساس معاینه و سونوگرافی طول دهانه رحم و نظر متخصص است و در همه موارد فوراً استراحت مطلق لازم نیست.
راهکار‌های عملی:
- هر چه سریع‌تر با متخصص زنان نوبت بگیرید و سابقه زایمان زودرس را اطلاع دهید تا سونوگرافی واژینال برای اندازه‌گیری طول دهانه رحم انجام شود.
- تا تعیین تکلیف: فعالیت فیزیکی را کم کنید، از بلندکردن سنگین و رابطه جنسی خودداری کنید و استراحت بیشتری داشته باشید.
- دارو‌هایتان را به پزشک گزارش دهید؛ آملودیپین را به پزشک اطلاع دهید چون دارو‌های فشار خون در بارداری نیاز به ارزیابی و احتمالاً جایگزینی یا پایش دارند.
- در صورت کوتاهی سرویکس یا معیار‌های دیگر، پزشک ممکن است درباره پروژسترون یا سرکلاژ تصمیم بگیرد.
علائم هشدار:
- خونریزی واژینال یا لکه‌بینی و اضح
- انقباضات منظم، درد مداوم یا احساس فشار لگنی
- نشت مایع واژینال یا تب بالا
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.