درد در هر دو سینه ام داشتم ماموگرافی رفتم ولی توضیحات رو متوجه نشدم ممکنه بفرمایید چیزی هست یا نه و اینکه دارو چی باید بخورم آروم بشه ؟
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. برای اینکه دقیق بگویم در ماموگرافی «چیزی هست یا نه»، باید متن گزارش ماموگرافی، مخصوصا قسمت BI-RADS و Impression/Conclusion را بفرستید. درد دوطرفه پستان اغلب خوشخیم و هورمونی است، ولی اگر توده لمس میکنید، ترشح خونی از نوک پستان، قرمزی و گرمی پوست، تب یا درد شدید دارید باید زودتر معاینه شوید. تا زمان بررسی، سوتین حمایتی، کمپرس گرم یا سرد، کاهش کافئین و در صورت نداشتن منع پزشکی مسکن ساده میتواند کمک کند، اما دارو را بدون دانستن شرایطتان نمیشود تجویز کرد. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
ماموگرافی به علت تراکم بالای پستان تون نتونسته چیزی تشخیص بده، جهت بررسی بیشتر باید سونوگرافی انجام بدین، برای درد هم فعلا روزی یک عدد ویتامین ای 400 مصرف کنید.
احتمالاً علت این درد، سفتی و سوزش فشار مکانیکی و تحریک بافت پستان حین فشردهسازی در ماموگرافی است که در بیشتر موارد گذرا و التهابی است. نگران نباشید مگر علائم شدید یا ماندگار شوند. راهکارهای عملی: - از داروهای بدون نسخه مثل استامینوفن یا ایبوپروفن طبق راهنمای روی جعبه و بدون منع دارویی استفاده کنید. -کمپرس سرد برای ۱۵–۲۰ دقیقه در چند نوبت در ۲۴–۴۸ ساعت اول، سپس در صورت سفتی طولانی کمپرس گرم ملایم مفید است. - سینهبند حمایتی و راحت بپوشید و از لباسهای تنگ خودداری کنید. - تا کاهش درد از فعالیتهای سنگین یا فشار مستقیم روی سینه پرهیز کنید. علائم هشدار: - تب همراه با افزایش درد یا قرمزی گسترده - ترشح خونآلود یا چرکی از نوک پستان - ایجاد توده جدید یا افزایش محسوس تورم در یکی از سینهها تخصص پیشنهادی: رادیولوژیست پستان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.