سوزش کنار ناف بعد از عمل فتق ناف

حدودا ۴ ماه این سوزش عجیب رو مبتلا شدم ،آبان سال ۱۴۰۳ پیش عمل فتق ناف انجام دادم و بعد از عمل مشکلی نداشتم اما الان سوزش خیلی زیادی دارم از انتهای رد بخیه سوزش شروع میشه و تا کمی به سمت راست ادامه داره که وقتی استرس یا یکجا ساکن هستم و میخواهم بلند بشم سوززشششش شدیدتر میشه. متشکرم
16 فروردین 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این سوزش مربوط به درد پس از عمل از نوع عصب‌درگیری (نورالژی) یا التهاب و چسبندگی محل بخیه است؛ در بیشتر موارد علت جدی نیست اما کنترل و بررسی نیاز دارد و نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- کمپرس گرم موضعی کوتاه‌مدت برای کاهش اسپاسم و درد (۱۵ دقیقه هر بار).
- از ایستادن یا نشستن طولانی خودداری و هنگام بلند شدن به‌آرامی حرکت کنید.
- مسکن‌های بدون نسخه مثل پاراستامول یا ایبوپروفن در صورتی که منع مصرف ندارید، کوتاه‌مدت کمک‌کننده است.
- لباس گشاد بپوشید و از فشار مستقیم روی محل بخیه جلوگیری کنید.
علائم هشدار:
- تب همراه با قرمزی یا ترشح از محل زخم.
- افزایش ناگهانی یا بسیار شدید درد یا تورم جدید.
- بی‌حسی گسترده، ضعف یا اختلال در دفع/ادرار.
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.