سلام. در سهماهه اول بارداری بهتر است سوسیس و کالباس اگر ارگانیک و بوقلمون باشد مصرف نشود یا خیلی محدود باشد، چون هم فرآوریشده است و هم خطر آلودگیهایی مثل لیستریا و نمک/افزودنی بالا دارد. اگر ناچار به مصرف هستید، باید کاملا داغ و مغزپخت شود، اما سرخ کردن هم ممنوعیت را کاملا بیخطر نمیکند و مصرف مکرر توصیه نمیشود. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.