جراحی معده انجام دادم سوراخ شده بود قسمت عملم جدیدا سونو دادم میگن فتق ناف دارم
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
1
احتمالا درد شما مربوط به فتق نافپس از جراحی است؛ در بیشتر موارد فتق باعث احساس کشیدگی یا درد در ناحیه دور ناف و پهلو میشود. گاهی چسبندگیبعد از عمل نیز میتواند درد منتشر ایجاد کند. نگران نشوید اما پیگیری و معاینهتوسط پزشک معالجلازم است.
سلام. بعد از جراحی معده، درد پهلو و دور ناف میتواند با فتق ناف هم مرتبط باشد، اما بدون معاینه نمیشود شدت و اهمیت آن را مشخص کرد. اگر برجستگی ناف، درد با سرفه یا زور زدن، تهوع، استفراغ، عدم دفع گاز یا سفت و غیرقابلجا شدن توده دارید، باید سریعتر توسط جراح بررسی شوید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً درد شما مربوط به فتق نافپس از جراحی است؛ در بیشتر موارد فتق باعث احساس کشیدگی یا درد در ناحیه دور ناف و پهلو میشود. گاهی چسبندگیبعد از عمل نیز میتواند درد منتشر ایجاد کند. نگران نشوید اما پیگیری و معاینهلازم است. راهکارهای عملی: - استراحت نسبی و خودداری از برداشتن اشیاء سنگین یا زور زدن هنگام دفع. - بستن شکمبند نرم یا کرست سبک برای کاهش کشش موضعی (فقط موقت). - استفاده از مسکنهای ساده مثل استامینوفن یا ایبوپروفن در صورت نداشتن منع پزشکی. - رژیم نرم، مایعات کافی و جلوگیری از یبوست با فیبر و ملین ملایم. علائم هشدار: - درد ناگهانی و بسیار شدید یا تشدید پیشرونده درد. - تهوع و استفراغ مداوم یا ناتوانی در دفع گاز و مدفوع. - تب بالای 38°C، قرمزی یا حساسیت موضعی که ممکن است نشاندهنده عفونت یا گرفتار شدن روده باشد. تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.