سلام من الان دوماه هست دارم از روز سوم پریودیم قرص لتروزول روزی دوتا میخورم تا روز پنجم پریودیم .الان هم یک هفته مونده به پریودیم یکم حالت تهوع دارم و رنگ ادرارم دو روزه زرد شده .نه سوزش دارم نه درد دلیلش چی میتونه باشه.
7 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام ممکن بدلیل دارو باشد این علایم اختصاصی برای بارداری نیست
احتمالاً علت ساده و خوشخیم است: ادرار غلیظ بهخاطر کمآبی یا مصرف ویتامینهای گروه ب میتواند رنگ زرد روشن ایجاد کند. در بیشتر موارد با اصلاح مایعات یا بازبینی مکمل مشکل جدی نیست و نیاز به نگرانی فوری نیست. راهکارهای عملی: -آب کافی بنوشید تا رنگ ادرار روشنتر شود (حداقل حدود هشت لیوان در روز متناسب با فعالیت). - لیست داروها و مکملها را بررسی کنید؛ ویتامینهای گروه ب اغلب باعث ادرار زرد روشن میشوند، در صورت مصرف موقتاً بازبینی یا توقف با نظر پزشک انجام شود. -در صورت ادامه تهوع یا حس غیرمعمول، تست بارداری خانگی انجام دهید. - رنگ و علائم را 48–72 ساعت پایش کنید؛ اگر ثابت ماند یا بدتر شد مراجعه کنید. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه یا درد شدید شکم - وجود خون یا رنگ قهوهای/صورتی در ادرار - تهوع و استفراغ مکرر، ضعف شدید یا غش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.